شاعران انقلابی زمینه ماندگاری ارزش‌های اسلام را فراهم می‌کنند
کد خبر: 1371023
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۶

شاعران انقلابی زمینه ماندگاری ارزش‌های اسلام را فراهم می‌کنند

گروه اندیشه: فرماندار کوهبنان گفت: شاعران در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همراه با اشعار ارزشمند خود زمینه ماندگاری ارزش‌های اسلام و انقلاب را رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، منصور متقی، فرماندار کوهبنان روز گذشته، 15 بهمن در مراسم شب شعر فجر انقلاب در کوهبنان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر به سابقه تاریخی این شهرستان در شعر و شاعری اشاره کرد و گفت: مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید ابوالخیر کوهبنان روزگاری محل تجمع عرفا، مشاهیر و شعرای بنام بوده که شب‌ها با حضور در تخت لطیفی جلسات شعر برگزار می‌کرده‌اند.
وی افزود: اشعار به‌جا مانده از شاه نعمت‌الله ولی، محمدشهید کوهبنانی، برهان‌الدین کوهبنانی، افضل‌الدین کوهبنانی و... وجود مقبره شعرا و سنگ‌نوشته‌های شاعران بنام بیانگر این واقعیت است که شعر و شاعری در کوهبنان قدمتی به بلندای تاریخ دارد.
متقی تأکید کرد: طی چند سال گذشته بارها با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری شب شعر و خاطره به مناسبت‌های مختلف اقدام شد که در بحث شعر روستای تاریخی باب‌گزک بیش از 50 شاعر آثار خود را ارائه کردند و بهترین شعر که متعلق به فرزانه‌سادات کوهبنانی از خبرنگاران خبرگزاری فارس است به‌صورت سنگ نوشته در ورودی روستای تاریخی باب‌گزک نصب شده است تا زمینه ترغیب و تشویق بیشتر شاعران فراهم شود.
فرماندار کوهبنان با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شاعران در طول تاریخ با بیان عواطف و احساسات درونی خود نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و در حقیقت  شاعران در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره یاوران و همراهان انقلاب، حضرت امام‌(ره) و همچنین مقام معظم رهبری بوده‌اند.
وی از پرداخت هدایای نقدی به شاعران جوان شهرستان، استفاده از وجود شاعران در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف سال از جمله مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه، برگزاری اردوی سیاحتی و زیارتی به‌منظور ترغیب و تشویق شاعران طی چند سال گذشته خبر داد.
متقی خاطرنشان کرد: شاعران در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همراه با اشعار ارزشمند خود زمینه ماندگاری ارزش‌های اسلام و انقلاب را رقم زدند، لذا شاعران وارث همه ارزش‌های دینی ایران اسلامی هستند.

captcha