نغمه‌های ماندگار انقلاب و دفاع مقدس در زنجان تولید می‌شود
کد خبر: 1382069
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۲

نغمه‌های ماندگار انقلاب و دفاع مقدس در زنجان تولید می‌شود

گروه هنر: رئیس حوزه هنری زنجان از تولید نغمه‌ها و قطعات موسیقی ماندگار دوران انقلاب و دفاع مقدس توسط هنرمندان و یکی از مداحان اهل بیت(ع) در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان عصر دیروز، 11 اسفند در جمع اصحاب رسانه‌های استان، با اشاره به تهیه و تولید نغمه‌های انقلابی و دفاع مقدس در این نهاد، اظهار کرد: طرح ساخت نغمه‌ها و قطعات ماندگار و به یادماندنی دوران انقلاب و دفاع مقدس از سوی هنرمندان حوزه هنری استان زنجان آغاز شده است که تا چند ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که این طرح با هدف جمع‌آوری و بازسازی قطعات موسیقی ماندگار دوران انقلاب و دفاع مقدس اجرا می‌شود، افزود: آهنگسازی این پروژه را کیارش میرمحمد‌رضایی و خواندن اشعار آن را سیدیوسف شبیری، یکی از مداحان اهل بیت(ع) در استان زنجان بر عهده دارد.

رئیس حوزه هنری زنجان با بیان این‌که در این اثر هنری از اشعار ولی‌الله کلامی‌فرد، شاعر برجسته اهل بیت(ع) و یکی از شعرای دوران انقلاب و دفاع مقدس در زنجان استفاده شده است، عنوان کرد: تا به امروز 50 درصد مراحل اجرایی طرح انجام شده است.

اسماعیلی با تأکید بر تأثیر فراوان موسیقی بر اذهان جوانان و نوجوانان، ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد حس و حال ویژه مربوط به دوران انقلاب و دفاع مقدس و همچنین یادآوری آن دوران برای جوانان و نوجوانان در عرصه شنیداری تولید می‌شود.

این مقام مسئول آشنایی بیش از پیش نسل جوان با حال و هوای دوران انقلاب و دفاع مقدس را مهم‌ترین هدف تولید این قطعات دانست و گفت: موسیقی به‌عنوان هنری که جوانان به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند، می‌تواند در بیان واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جوان مؤثر باشد.

captcha