برپایی غرفه «دارالکتابه» در هاله‌ای از ابهام
کد خبر: 1392973
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
سرابی اظهار کرد:

برپایی غرفه «دارالکتابه» در هاله‌ای از ابهام

گروه ادب: قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم ضمن اعلام آمادگی برای برپایی غرفه دارالکتابه با مشارکت مدیریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب، اظهار کرد: هنوز هیچ ابلاغی به این منظور به دست ما نرسیده است.

سیدعلی سرابی، قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برپایی غرفه این مرکز در بخش نشر مکتوب به روال سال‌های گذشته خبر داد و گفت: برای برپایی کاری مشترک میان مرکز و نمایشگاه کتاب، مثل غرفه دارالکتابه که سال گذشته با همکاری و مشارکت مدیریت نمایشگاه برگزار شد، اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما هنوز هیچ ابلاغی برای این منظور به دست ما نرسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آثاری اشاره کرد که از سوی این مرکز در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه می‌شود و افزود: ارائه مصاحف ارزان‌قیمت یکی از فعالیت‌های مهم مرکز در نمایشگاه کتاب خواهد بود. مرکز، مصاحف را از لحاظ فنی و علمی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به تأیید می‌رساند و در مرحله بعد به چاپخانه‌های بزرگ و توانمند، سفارش چاپ می‌دهد و در نهایت نیز آنها را با حداقل تغییر قیمت در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد.
یادآور می‌شود؛ «دارالکتابه» عنوان غرفه‌ای بود که در دوره گذشته، جنب درب شماره 19 مصلی برپا شد و به فعالیت‌هایی نظیر «برگزاری کارگاه نسخ و ثلث»، «عرضه صفحات برگزیده از مصحف کتابت شده توسط کاتبان ممتاز»، «شناسایی خوشنویسان گمنام»، «شناسایی کاربران علاقه‌مند به آماده‌سازی رایانه‌ای قرآن کریم»، «کتابت قرآن، صحیفه سجادیه و مفاتیح‌الجنان توسط کاتبان»، « نمایشگاهی از آثار خوشنویسان نسخ و ثلث‌نویس برجسته ایرانی»، «کتابت مردمی قرآن» و «معرفی کاتبان» می‌پرداخت.

captcha