حضور زنان در اجتماع منافاتی با دیدگاه‌های دین اسلام ندارد
کد خبر: 1398607
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

حضور زنان در اجتماع منافاتی با دیدگاه‌های دین اسلام ندارد

گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کردستان با اشاره به اینکه اشتغال و حضور زنان در اجتماع با حفظ جایگاه آن‌هاو عفت و حریم شخصی مانعی ندارد، گفت:‌ حضور زنان در اجتماع منافاتی با دیدگاه‌های دین اسلام ندارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه زن نقش محوری را در خانه ایفا می‌کند، اظهار کرد: زنان کانون محبت و تربیت در خانه هستند و عمده ترین مسئولیت آنها خانه داری است.
وی عنوان کرد: در صدر اسلام زنان از پیامبر اکرم(ص) درخواست کردند که در جهاد شرکت کنند، اما آن حضرت جهاد زن را بهترین شیوه شوهرداری آنان بیان کرد.
حجت‌الاسلام سادات اعلام کرد: بحث تربیت فرزندان و خانه‌داری نقش کمی نیست و در همین راستا داریم که مردان بزرگ محصول دامان زنان بزرگ هستند.
وی با اشاره به اینکه اشتغال و حضور زنان در اجتماع با رعایت حفظ جایگاه زن و عفت و حریم شخصی مانعی ندارد، بیان کرد:‌ حضور زنان در اجتماع منافاتی با دیدگاه‌های دین اسلام ندارد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کردستان بیان کرد: فعالیت اقتصادی بانوان همراه با رعایت حیا و عفت آنها اشکالی ندارد چنانکه داریم حضرت خدیجه(س) در صدر اسلام تاجر بودند و فعالیت اقتصادی می‌کردند.
اشتغال بانوان امری اجتناب‌ناپذیر است
وی با بیان اینکه اشتغال بانوان در بعضی از مشاغل اجتناب‌ناپذیر است، عنوان کرد: مشاغلی چون معلمی، مامایی، بافندگی و خیاطی از جمله مشاغلی هستند که حضور بانوان را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام سادات اجبار بانوان برای حضور در بعضی از مشاغل سخت و طاقت‌فرسا را امری نادرست دانست و عنوان کرد: فعالیت‌های سخت با روح لطیف و زنانه بانوان سازگار نیست، چراکه کارها باید به گونه‌ای باشد که در حیطه توان و قدرت آن‌ها باشد.
وی اعلام کرد: گاهی اوقات نقش مادری زنان تحت‌الشعاع کار کردن آن‌ها قرار می‌گیرد و در ایفای این نقش با مشکلاتی روبرو می‌شوند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کردستان در ادامه تلاش بانوان شاغل را، دو چندان و مضاعف دانست و بیان کرد: زنانی که در بیرون از منزل کار می‌کنند باید در کنار فعالیت‌های اقتصادی خود نقش مادری خود را نیز ایفا کنند که این امر مهم می‌طلبد زنان از امور تربیتی فرزندان خود غافل نباشند.
زنان در توسعه پایدار جوامع نقش اساسی دارند
وی با عنوان اینکه زنان در تمامی جوامع دوشادوش مردان در فعالیت های اقتصادی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: زنان جدای از مردان در تحقق توسعه پایدار جوامع نقش اساسی دارند.
حجت‌الاسلام سادات با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، عنوان کرد: فرهنگ زیربنای اقتصاد و توسعه است و در این راستا زنان در تحقق حماسه فرهنگی نقش اساسی دارند.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه زنان کم توقع تر هستند نباید این امر موجب سوء استفاده از زنان شده است و آن‌ها به کارهای ارزان و طاقت‌فرسا تن دهند.

captcha