اقامه نماز عید فطر به امامت آیت‌الله جزایری در اهواز/ اقامه نماز در هزار مسجد خوزستان
کد خبر: 1434311
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
فردا صورت می‌گیرد؛

اقامه نماز عید فطر به امامت آیت‌الله جزایری در اهواز/ اقامه نماز در هزار مسجد خوزستان

گروه اجتماعی: نماز عید فطر، صبح فردا، هفتم مرداد در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز به امامت نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود محمدزاده، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: نماز عید فطر به‌طور معمول در تمام نقاط استان توسط ائمه جمعه شهرستان‌ها اقامه می‌شود، در عین حال با توجه به گستردگی استان، مراسم اقامه نماز عید فطر در مساجد خوزستان نیز برگزار می‌شود.

علیرضا علم، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه اهواز نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مراسم نماز عید فطر، فردا، هفتم مرداد از ساعت 6:30 با قرائت دعای ندبه شروع می‌شود، اقامه نماز به امامت آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ساعت 7:30 در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز آغاز می‌شود.

وی گفت: نمازگزاران از ساعت 6 صبح می‌توانند از طریق اتوبوس‌های مسیر نماز جمعه، خود را جهت حضور در مراسم نمازعید فطر به مصلی برسانند.

علیرضا عباسی، مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز با بیان اینکه برنامه اقامه نماز عید فطر، بحمدالله هرساله با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر برنامه مرکزی اقامه نماز عید فطر در مصلای مهدیه امام خمینی(ره)، تاکنون هزار مسجد برگزارکننده نماز عید فطر در سطح خوزستان اعلام آمادگی کردند که این تعداد در روزهای آینده افزایش خواهند یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون 67 مسجد در سطح شهرستان اهواز نماز عید فطر را برگزار می‌کنند، اظهار کرد: برنامه مساجد نیز به‌طور معمول با قرائت دعای ندبه شروع می‌شود و این فضا برای بانوان و آقایان تدارک دیده شده است.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هماهنگی‌های لازم با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و انجمن‌های خیریه صورت گرفته است که فطریه نمازگزاران را پیش از برگزاری نماز، از طریق قرار دادن صندوق‌های فطریه در مساجد دریافت کنند.

یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در مراسم معنوی و سیاسی نماز جمعه میزان فطریه برای هر نفر را برابر سه کیلوگرم گندم و معادل 3750 تومان اعلام کرد و گفت: فطریه بر اساس قوت غالب باید پرداخت شود و قوت غالب هم چیزی است که مردم شهر بیشتر از آن تغذیه می‌کنند، مهم‌ترین قوت غالب مردم خوزستان گندم و برنج است و هر نفر باید به اندازه 3 کیلوگرم گندم یا برنج به‌عنوان زکات فطره پرداخت کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه پرداخت فطریه از واجبات الهی است، گفت: زکات فطره بر همه مسلمانان عاقل و بالغ که توانایی دارند واجب است، یعنی بر روزه‌داران، معذورین و افرادی که عمداً روزه را خوردند واجب است.

وقت پرداخت زکات فطره از شب عید تا ظهر روز عید فطر تعیین شده ولی بهتر آن است که در روز عید به افراد مستحق داده شود.

captcha