ایده‌پردازی کارشناسان مدیریت جهت ثبت روش‌های مدیریتی در مؤسسات قرآنی
کد خبر: 1766
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
ستوده‌نیا خواستار شد:

ایده‌پردازی کارشناسان مدیریت جهت ثبت روش‌های مدیریتی در مؤسسات قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: یکی از داوران بین‌المللی قرآن در رابطه با سبک مدیریتی در مؤسسات قرآنی- مردمی اظهار کرد: لازم است تا کارشناسان متخصص مدیریت جهت ثبت روش‌های مدیریتی و همچنین آیتم‌های مدیریتی روش‌مند بهره برد.


محمدرضا ستوده‌نیا، مدیر گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه بحث مدیریت یکی از ارکان اصلی مؤسسات و نهادهای قرآنی به شمار می‌رود، گفت: طبیعی است که بحث مدیریت یکی از ارکان اصلی اداره هر مؤسسه و نهاد قرآنی به‌شمار می‌رود؛ به طورکلی مدیر قرآنی وقتی موفق است که علاوه بر به کاربردن شیوه‌های مدیریتی فن و مهارت لازمه را در دستور کار قرار دهد.



قوانین مدیریتی به‌طور روش‌مند و کلاسیک در نظام مؤسسات لحاظ شود



مؤلف کتاب «دانش تجوید» در رابطه با سبک مدیریتی در مؤسسات قرآنی- مردمی اظهار کرد: بسیاری از مواقع، مباحث معنوی و جذب حاکم بر فضاهای مؤسسات قرآنی سبب می‌شود که مدیر نتواند براساس قوانین مدیریتی به‌طور روش‌مند و کلاسیک عمل کند.



این داور بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه مدیریت مؤسسات قرآنی نسبت به مراکز تجاری و مالی متفاوت است، عنوان کرد: قاعدتاً مدیریت و رهبری یک مرکز قرآنی با مراکز غیر قرآنی قدری متفاوت است؛ به‌طورقطع مدیریت یک هنر است که باید نسبت به حوزه‌ای که در آن گنجانده شده است، تعریف شود.












 یکی از داوران بین‌المللی:

توانایی و تخصص در زمره علم و دانش قرآنی از جمله ضروریات یک مدیر موفق است؛ بدین منظور داشتن اطلاعات کافی در حوزه قرآن لازمه مدیریتی یک مؤسسه خواهد بود


ثبت روش‌ و آیتم‌های مدیریتی روش‌مند از سوی کارشناسان



ستوده‌نیا خواستار ایده‌پردازی کارشناسان مدیریت جهت ثبت روش‌های مدیریتی شد و بیان کرد: لازم است تا کارشناسان متخصص مدیریت جهت ثبت روش‌های مدیریتی و همچنین آیتم‌های مدیریتی روش‌مند بهره برد.



مؤلف کتاب «هنر قرائت قرآن» با اظهار اینکه مدیران نسبت به اجرای فعا‌لیت‌های نظامند نیازمند علوم و فنون لازم هستند، گفت: مدیران وظایف و شرایطی دارند که در ابتدا لازم است تا وظایف را به درستی انجام دهند که می‌توان به شیوه‌های صحیح مدیریتی اشاره کرد.



اشراف کامل به مسائل قرآنی، مدیریتی و تخصص اداره امور قرآنی؛ شرایط مدیران مؤسسات



وی در رابطه با شرایط مدیران مؤسسات قرآنی عنوان کرد: یک مدیر موفق قرآنی باید دارای شرایطی اعم از اشراف کامل به مسائل قرآنی و مدیریتی و همچنین تخصص اداره امور را داشته باشد؛ اگر مدیر یک مؤسسه مهارت کافی نداشته باشد نمی‌تواند ضرورت‌های آن مرکز را هدایت کند.












 ستوده‌نیا:

بودن هئیت مدیره یک حسن دارد که موجب جلوگیری از تک‌روی شدن روش مدیریتی مدیران می‌شود؛ تشکیل ساختار هیئت مدیره موجب ایجاد مشورت‌های سازنده و تقسیم مسئولیت‌ها خواهد شد


این داور بین المللی قرآن به اختصاص مدیران با تجربه در حوزه قرآنی جهت رهبری مؤسسات قرآنی- مردمی اشاره و تصریح کرد: تجربه نشان داده است که توانایی و تخصص در زمره علم و دانش قرآنی از جمله ضروریات یک مدیر موفق است؛ بدین منظور داشتن اطلاعات کافی در حوزه قرآن لازمه مدیریتی یک مؤسسه خواهد بود.



وجود مشورت‌های سازنده و تقسیم مسئولیت‌ها در ساختار هیئت‌مدیره‌ای



مؤلف کتاب« دانش تجوید» در رابطه با نحوه شکل‌گیری ساختار مدیریتی مؤسسات قرآنی عنوان کرد: بودن هئیت مدیره یک حسن دارد که موجب جلوگیری از تک‌روی شدن روش مدیریتی مدیران می‌شود؛ تشکیل ساختار هیئت مدیره موجب ایجاد مشورت‌های سازنده و تقسیم مسئولیت‌ها خواهد شد.



ستوده‌نیا اضافه کرد: ناگفته نماند در برخی مواقع اعضای هیئت مدیره یک مرکز منجر به عدم پیشرفت در امور می‌شوند، زیرا دارای تخصص کافی نخواهند بود؛ بنابراین لازم است تا مدیران مؤسسات قرآنی پیش از تشکیل هیئت مدیره به گزینش اعضای این مهم بپردازند.


captcha