نغمه‌های قرآن همیشه در محیط زندگی به گوشم می‌رسید
کد خبر: 2695277
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
یک نوجوان حافظ قرآن:

نغمه‌های قرآن همیشه در محیط زندگی به گوشم می‌رسید

گروه فعالیت‌های قرآنی: نغمه‌های قرآن همیشه در محیط زندگیمان به گوش می‌رسید و شنیدن صدای قرآن خواندن پدر و مادرم و با هم به مسجد رفتنمان در همان سنین کودکی در دلم محبت قرآن را ذخیره می‌کرد.

محمدحسین رحمانی، حافظ کل قرآن کریم در اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، گفت: من متولد آبان‌ماه 1380هستم و در حال حاضر در مقطع هفتم(اول متوسطه)مشغول به تحصیل می‌باشم.
وی افزود: بزرگترین افتخار زندگیم این هست که به لطف خدا در سن خردسالی حافظ کل قرآن کریم شدم و به عنوان نابغه قرآنی استان معرفی شدم.
رحمانی در خصوص سوابق قرآنی خود بیان کرد: از سال 87 تا سال 93 در مسابقات شهرستانی و استانی اوقاف و کانون مساجد به مدت پنج سال رتبه اول استانی را کسب کردم. اولین حافظ خردسال استان هستم که در سن خردسالی به عنوان مبلغ اسلامی از طرف نظام جمهوری اسلامی ایران، پس از تشرف به حضور مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان، به خارج از کشور اعزام شدم و با اجرای خوب تاثیر خوبی در گسترش فرهنگ قرآنی و ارتقای تربیت شیعه در میان شیعیان کشور لبنان به جا گذاشتم.
وی در مورد افتخاراتش اظهار کرد: در سال 92 رتبه  چهارم کشوری در رشته حفظ کل در مسابقات اوقاف و همچنین رتبه چهارم کشوری در مسابقات تلاوت سازمان تبلیغات اسلامی را کسب کردم و به لطف خداوند توانستم به مسابقات بین‌المللی راه پیدا کنم.
کسب مدرک لیسانس علوم قرآنی از طرف سازمان تبلیغات اسلامی در طرح اعطای مدرک به حفاظ در سال 92 و همچنین کسب رتبه کشوری در رشته حفظ 20 جزء در سال 90 و حفظ کل در سال 92 از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از دیگر افتخاراتم است.
این حافظ کل قران، در خصوص اساتید قرآنی خود گفت: بعد از مادرم، اولین استادم آقای مهدی طاهری بودند که وقتی به دارالقرآن می‌رفتم، ایشان از من سئوال می کردند و همین کار تا پایان حفظم ادامه داشت.
رحمانی در مورد اینکه چگونه به حفظ قرآن روی آورده است، بیان کرد: در محیط زندگیمان همیشه نغمه‌های قرآن به  گوش می‌رسید، و صدای قرآن خواندن پدر و مادرم از همان سنین کودکی و باهم به مسجد رفتنمان، توی دلم محبت قرآن ذخیره می‌کرد تا اینکه با راهنمایی و تشویق مادرم و همچنین خاله‌ام به این عرصه وارد شدم و با همراهی لحظه به لحظه مادرم و استادهایم در دارالقرآن که برایم زحمت زیادی کشیدند و کمک کردند تا اینکار ارزشمند وبا شکوه شکر خدا به آخر برسد.
این حافظ قرآن با بیان اینکه این از الطاف خداست که من توانستم در سنین کودکی به مقام معنوی انس با قرآن دست پیدا کنم، افزود: (هَذا مِن فَضلِ رَبی)،خواست و اراده خدا از همه چیز بالاتر است و یقین دارم که اینکار بزرگ از اراده خداوند متعال بوده و مرا در این راه قرار داده و هدایتم کرده و به مادرم آرامش و توان داده تا با من که خیلی کوچک بودم با زبان کودکانه وبا  بازی مرا علاقمند به خواندن قرآن و در آخر حفظ آن کرد.
رحمانی در مورد اثرات و برکات قرآن در زندگی خود یادآور شد: در لحظه لحظه زندگی‌ام اثرات و برکات قرآن کریم و الطاف خداوند نمایان است. مادرم و همه کسانی که مرا می‌شناسند همیشه می‌گویند: «تو در کودکی برای خودت مردی شدی و بیشتر از سنت می‌دانی و آگاهی‌هایی که داری نسبت به همسن وسالانت بیشتر است و من توی دلم واقعاً احساس شادی می‌کنم و می‌گویم: نتیجه زحمت‌هایم را گرفته‌ام و واقعاً احساس آرامش و بزرگی می‌کنم.
این حافظ کل قران در مورد نحوه حفظ قرآن، اظهار کرد: وقتی 6 ساله بودم مادرم حفظ را با من شروع کرد. اوایل کلمه به کلمه یادم می‌داد، چون سواد خواندن نداشتم ولی باز مادرم با دستش آیه‌ها را نشانم می‌داد و سعی می‌کرد کلمه‌ها را بشناسم و جزء سی را همین‌طوری تمام کردم و تقریباً من کلمه‌های دو سه حرفی را می‌توانستم بخوانم ولی وقتی از جزء 1 شروع کردم با سه بار تکرار مادرم و از روی نوار سی دی آموزش روخوانی را یاد گرفتم و بعد حفظ، و دوباره تکرار می‌کردم و این کار تا آخر حفظم ادامه داشت.

captcha