آغاز سومین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در آلمان
کد خبر: 3083989
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

آغاز سومین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم در آلمان

شعب خارجی: سومین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم دیروز، ۱۴ فروردین، در دارالقرآن آلمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اروپا، این مسابقات با حضور سعید طوسی، از قاریان بین‌المللی کشورمان برگزار شده است و دیروز ساعت 17 به وقت محلی مراسم افتتاحیه آن برگزار شد.
این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار و اجرای برنامه‌های آموزشی و برگزاری محفل انس از برنامه‌های جانبی آن اعلام شده است. 
این مسابقات تا فردا، 16 فروردین، ادامه دارد و و کلیه شرکت‌کنندگان باید در طول برگزاری مسابقات در محل برگزاری رقابت‌ها حضور داشته باشند. 
این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت قرآن( برادران)، حفظ قرآن (برادران و خواهران)، ترتیل (خواهران)، مفاهیم قرآن (برادران وخواهران)، اذان (برادران)، تواشیح (برادران - بدون موزیک) برگزار شده است.
نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم، زمینه‌سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر از اهداف برگزاری مسابقات است.
جوایز نفر اول تا سوم رشته قرائت بزرگسالان این مسابقات به ترتیب سفر حج عمره، 1200 یورو و 1000 یورو اعلام شده است و به نفرات برتر سایر رشته ها نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. 
اعزام برترین‌ها به مسابقات بین‌المللی قرآن 
از بین نمایندگان هر کشور، شرکت‌کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شود.
شرایط شرکت‌کنندگان هر رشته  
1- رشته قرائت: آشنایی با قواعد تجوید، صوت و لحن قرآن کریم و توانایی در قرائت با رعایت قواعد تلاوت به روایت حفص از عاصم (نوجوانان دو جزء اول قرآن)
2- رشته حفظ: توانایی در پاسخگویی سریع و تلاوت آیات مطروحه از سوی هیأت داوران به روایت حفص از عاصم.
بنا بر این گزارش، رشته حفظ مسابقات در دو گروه بزرگسالان(30 جزء، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء) و نوجوانان(جزء 30 و 5 جزء) برگزار شده است و در رشته مفاهیم که به صورت کتبی برگزار می‌شود، آشنایی با ترجمه کل قرآن کریم (فارسی، آلمانی، انگلیسی و ترکی) ضروری است.

captcha