۲ اردیبهشت‌ماه؛ آغاز ثبت‌ نام اینترنتی اعتکاف/ آمادگی ۲۵۰ مسجد خوزستان
کد خبر: 3183320
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

۲ اردیبهشت‌ماه؛ آغاز ثبت‌ نام اینترنتی اعتکاف/ آمادگی ۲۵۰ مسجد خوزستان

گروه اجتماعی: ثبت‌ نام اینترنتی مراسم اعتکاف از فردا، دوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌‌شود و ۲۵۰ مسجد در سراسر استان خوزستان آمادگی میزبانی این مراسم را برعهده دارند.

علیرضا عباسی، مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام خبر آغاز ثبت‌ نام مراسم معنوی اعتکاف از فردا چهارشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: ثبت‌ نام اعتکاف همانند سال گذشته به‌صورت مجازی و اینترنتی تا 11 اردیبهشت‌ماه جاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند به سامانه masajed-khz.ir مراجعه کنند، گفت: با توجه به آنکه ثبت‌ نام در سال‌های گذشته به صورت اینترنتی انجام شده است در سال جاری نیز همه ثبت‌ نام در فضای مجازی صورت می‌گیرد مگر در برخی موارد که در نقاطی از استان خوزستان امکان دسترسی به فضای مجازی نباشد و یا برخی افراد به دلیل قرار گرفتن در سن خاص و آشنا نبودن با فضای مجازی می‌توانند از طریق فرم ثبت‌ نام که از سوی مساجد توزیع می‌شود اقدام به ثبت‌نام کنند.

عباسی مبلغ پیشنهادی مراسم اعتکاف را 500 هزار ریال عنوان کرد و افزود: این مبلغ به تناسب در نقاط مختلف ممکن است متغیر باشد به گونه‌ای که برخی از مناطق با صلاح‌دید مساجد می‌توانند این مبلغ را کاهش داده و البته در برخی مناطق با توجه به خدمات بیشتر و رضایت معتکفان از خدمات می‌تواند افزایش یابد.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 40 مسجد در اهواز و تقریبا 250 مسجد در سراسر استان به منظور میزبانی مراسم اعتکاف تعیین شده است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی ثبت‌ نام و افزایش متقاضیان ممکن است این تعداد بیشتر شود.

وی گفت: افرادی که در سال‌های گذشته در سامانه اعتکاف ثبت‌ نام کرده‌اند امسال تنها با ورود به سامانه و انتخاب مسجد مورد نظر ثبت‌ نام آن‌ها انجام می‌شود اما متقاضیان سال اولی ملزم به ثبت اطلاعات خود هستند.

عباسی افزود: خدمات ارائه شده در مراسم اعتکاف امسال شامل اعزام سخنران، قاریان قرآن، مداحان، و توزیع بسته‌های فرهنگی است.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته استان خوزستان با 328 مسجد و 27 هزار معتکف، آیین معنوی اعتکاف را برگزار کرد.

captcha