اجرای طرح قرآنی «در زلال اعتکاف»
کد خبر: 3229694
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
در مساجد اهواز اجرا می‌شود؛

اجرای طرح قرآنی «در زلال اعتکاف»

گروه اجتماعی: طرح قرآنی «در زلال اعتکاف» در مساجد اهواز و همزمان با اعتکاف با هدف آموزش صحت قرائت نماز اجرا خواهد شد.

علیرضا عباسی مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به نشست هماهنگی مراسم اعتکاف در اهواز اظهار کرد: در نشستی که با برخی ائمه جماعات و مسئولان مساجد شهرستان اهواز همراه بود اهداف، برنامه‌ها و توصیه‌های اعتکاف سال 94 بیان شد.

وی به توصیه‌های مطرح شده به منظور برگزاری مناسب اعتکاف اشاره کرد و گفت: تنظیم جداول برنامه‌ای، نبود تراکم برنامه‌های جنبی از سوی مساجد، ایجاد فرصت عبادت فردی در مساجد و همچنین به همراه نداشتن وسایل ارتباط جمعی شامل تلفن همراه و تبلت به منظور حفظ  ارتباط معنوی و فضای روحانی اعتکاف از جمله این موارد است.

عباسی عنوان کرد: سرکشی به مساجد جهت برطرف کردن مشکلات خدمات‌دهی به معتکفان، تشریح روند ثبت‌نام برای مسئولان، تهیه اسامی سخنرانان و مداحان مورد تأیید و مجرب در استان و قرارگیری آن در اختیار مساجد، از جمله برنامه‌های اعتکاف در شهرستان اهواز است.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان افزود: بیان توصیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون اعتکاف، برگزاری نشست توجیهی در شب اول اعتکاف و بیان احکام و نیات اعتکاف از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های فرهنگی به منظور کمک در امر برنامه‌ریزی به مسئولان مساجد ارائه شد، گفت: 26 شهرستان استان خوزستان مراسم اعتکاف را برگزار خواهند کرد. سعی شده که توازن میان تعیین مساجد به تفکیک جنسیت رعایت شود و این امر با توجه به جغرافیای شهر اهواز صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به طرح قرآنی «در زلال اعتکاف» در مساجد اهواز و همزمان با اعتکاف عنوان کرد: این طرح با هدف آموزش صحت قرائت نماز اجرا خواهد شد.

captcha