اجرای طرح آموزش «نغمات قرآنی و جمع‌خوانی» در اندونزی
کد خبر: 3326843
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

اجرای طرح آموزش «نغمات قرآنی و جمع‌خوانی» در اندونزی

شعب خارجی: طرح آموزش «نغمات قرآنی و جمع‌خوانی» به همت رایزنی فرهنگی ایران، در مسجد «نور العائشه» اندونزی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طرح آموزش «نغمات قرآنی و جمع‌خوانی» با حضور حجت‌الاسلام احمدی‌شاهرختی، استاد قرآنی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در محل مسجد نور العائشه «پالمبانگ» اجرا شد.
این طرح با شرکت جمعی از حافظان قرآن کریم اجرا شد و در ابتدای جلسه، قرائت قرآن توسط اعضای جلسه و همچنین استاد قرآنی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.
در ادامه، حجت‌الاسلام احمدی‌شاهرختی، گفت: موسیقی قرآن کریم، نقش مهمی در زیباسازی مفاهیم قرآنی دارد که باید به آن توجه شود.
وی افزود: مفاهیم بلند قرآن کریم نیاز به تنوع آهنگ دارد تا به خوبی به مخاطب منتقل شود.
لزوم توسعه مفاهیم قرآنی در دانشگاه اندونزی
طبق هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی حجت‌الاسلام احمدی‌شاهرختی در دیدار با مسئولان ارشد دانشگاه دولتی «علاءالدین» اندونزی، به لزوم توسعه مفاهیم قرآنی و دینی در این دانشگاه اشاره و بر برگزاری محافل انس با قرآن کریم تأکید کرد.
این استاد علوم قرآنی، با اشاره به فعالیت دانشگاه علاءالدین گفت: دانشگاه علاءالدین یکی از دانشگاه‌های مهم اندونزی است که در زمینه مسائل دینی و علمی تلاش می‌کند.
وی بیان کرد: باید بکوشیم تا در این دانشگاه مفاهیم قرآنی و دینی را گسترش دهیم و با برگزاری محافل قرآنی در این راستا تلاش کنیم.
استاد علوم قرآنی اعزامی از ایران، عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که می‌توان انجام داد، حضور دانشجویان و اساتید دو کشور در دانشگاه‌های یکدیگر است که در این زمینه نیز باید برنامه‌ریزی کرد.
حجت‌الاسلام احمدی‌شاهرختی، یادآور شد: گسترش محافل علمی مورد تأکید اسلام است و باید همواره برای تحقق آن تلاش کنیم.
 شبی با قرآن کریم در مسجد «منوره پالمبانگ» اندونزی 
طی مراسمی با حضور استاد علوم قرآنی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران محفل شبی با قرآن کریم در مسجد منوره پالمبانگ اندونزی برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمدی شاهرختی با حضور در مسجد منوره منطقه «کنتان» شهر پالمبانگ در استان «سوماترای جنوبی» اندونزی به ارائه مباحث دینی و قرآنی پرداخت.
استاد علوم قرآنی اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در این مراسم پس از تلاوت قرآن، در خصوص نزول و ماهیت قرآن کریم نکاتی را بیان کرد و گفت: قرآن حقیقتی در آسمان‌ها دارد که در سوره «بروج» نیز به آن اشاره شده و این قرآن در شب قدر به قلب پیامبر(ص) نازل شد.
وی گفت: برای این‌که قرآن در دسترس ما انسان‌های خاکی قرار گیرد، باید برای ما نازل می‌شد و از آسمان‌ها به زمین می‌آمد تا ما هم از حقیقت آن بهره‌مند شویم.
حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: هدف از نزول قرآن هدایت است و لازمه هدایت ما این است که به قرآن گوش فرا دهیم و درس بگیریم و در زندگی فردی و اجتماعی خود به آن عمل کنیم.
استاد احمدی شاهرختی در این مراسم به قرائت قرآن و ابتهال نیز پرداخت.
 
 

captcha