آسان‌سازی نماز، شرط اول اشاعه این فریضه الهی است
کد خبر: 3481140
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

آسان‌سازی نماز، شرط اول اشاعه این فریضه الهی است

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: تبیین برکات نماز و آسان‌سازی انجام این فریضه الهی، شرط اول اشاعه و ترویج نماز در جامعه است؛ به همین دلیل نیاز به تربیت نیروهایی متخصص و کاردان داریم که در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، 16 اسفندماه در همایش تخصصی نماز که با حضور اعضای ستاد اقامه نماز در زاهدان برگزار شد، گفت: ستاد اقامه نماز باید به فرموده مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه را وظیفه خود بداند و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این امر استفاده کند.
وی اظهار کرد: اقامه نماز نباید در جامعه به این صورت باشد که یک روز بخوانیم و یک روز نخوانیم، بلکه باید کاری کنیم که نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت مساجد یا نمازخانه‌ها رونق بگیرد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: وقتی جامعه را به طرق مختلف، با اهمیت نماز و آثار و برکاتی که در زندگی دنیا و ثواب اخروی دارد، آشنا کنیم، خود افراد کم کم به این سمت گرایش پیدا خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و تشویق به نماز باید از سنین کودکی آغاز شود، بیان کرد: برای هر قشر و گروهی باید با همان زبان خاص خودش فرهنگ نماز را انتقال دهیم؛ برای این کار باید از ابزارهای مختلف همچون کتاب، CD و غیره بهره ببریم.
مظفر با ابراز نگرانی از عدم استقبال مردم از اقامه نماز جماعت صبح در مساجد، گفت: ما متاسفانه نمازهای صبح خوبی نداریم و از آن رونقی که باید برخوردار نیستند، به همین دلیل یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم، احیای نمازهای صبح است.
وی عنوان کرد: تبیین برکات نماز و آسان‌سازی انجام این فریضه الهی، شرط اول اشاعه و ترویج نماز در جامعه است؛ به همین دلیل نیاز به تربیت نیروهایی متخصص و کاردان داریم که در این راستا فرهنگ‌سازی کنند.
مظفر با بیان اینکه ستاد اقامه نماز با طرح‌های ملی امین و مبین، برپایی نماز را به عنوان مسؤولیت همگانی در بین همه اقشار سازماندهی کرده است، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید جزو داوطلبین برپایی نماز باشند تا کارکنان و ضابطین با الگو برداری از آن‌ها فرهنگ برپایی نماز ترویج یابد.
captcha