وظیفه تریبون‌های مهم نظام وحدت‌آفرینی است نه تفرقه‌افکنی
کد خبر: 3521083
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
آرین‌منش:

وظیفه تریبون‌های مهم نظام وحدت‌آفرینی است نه تفرقه‌افکنی

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به برخی سخنان در طی روزهای اخیر که القاگر اختلاف و فاصله میان مسئولان کشور است، گفت: متأسفانه گاهی برخی رسانه‌‌ها و تریبون‌های مهم به جای دعوت مردم به وحدت، انسجام و رعایت حرمت مسئولان نظام، مطالبی را مطرح می‌کنند که حاصل و نتیجه‌ای جز یأس، دلسردی، ناامیدی و تفرقه در جامعه نخواهد داشت.

محمدجواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره آثار و تبعات برخی اظهارنظرها و سخنرانی‌ها از سوی افراد معتمد و شاخص که القای فاصله و اختلاف میان مسئولان عالی‌رتبه کشور می‌کند، گفت: یکی از عوامل مهم پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی وحدت و انسجام ملی بوده است و امام خمینی(ره) نیز همواره مردم و مسئولان را به وحدت کلمه و پرهیز از اختلاف و چنددستگی دعوت می‌کردند.

وظیفه تریبون‌های مهم نظام وحدت‌آفرینی است نه تفرقه‌افکنی

 
آرین‌منش ادامه داد: تجربه انقلاب اسلامی نیز نشان داده که هرگاه مردم در کنار یکدیگر قرار گرفته و وحدت و انسجام لازم را نشان داده‌اند مانند دوران دفاع مقدس به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌اند و هرگاه در میان صفوف به هم فشرده مردم شکافی ایجاد شده انقلاب آسیب دیده است.

محمد جواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی

وی اظهار کرد: متأسفانه مدتی است که رسانه‌‌ها و تریبون‌های مهم نظام به جای دعوت مردم به وحدت، انسجام و رعایت حرمت مسئولان نظام، مطالبی را مطرح می‌کنند که حاصل و نتیجه‌ای جز یأس، دلسردی، ناامیدی و تفرقه در جامعه نخواهد داشت.

آرین‌منش افزود: متأسفانه در مواجهه با آسیب‌های مهم کشور مانند فیش‌های حقوق نجومی، مفاسد کلان اقتصادی، معضلات اجتماعی و ... به جای اینکه دنبال راه‌حل‌ها باشیم غالبا دست به شکاف، تفرقه، متهم کردن یکدیگر و مطرح کردن مسائل سیاسی و جناحی زده‌ایم که باعث ایجاد ناامیدی در مردم شده است.

بزرگان و خطبا متوجه آثار و تبعات سخنان خود در جامعه باشند

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: کوبیدن بر طبل تفرقه به جای تقویت تفاهم و همدلی ملی در رسانه‌ها و تریبون‌ها قطعا به ضرر نظام و انقلاب است. افرادی که از جناح‌های مختلف به جای انتقاد به تخریب مقامات عالی کشور از جمله رئیس جمهور می‌پردازند باید بدانند که این اقدامات منفعت نظام را در پی ندارد.

آرین‌منش با یادآوری اینکه مردم از درگیری‌های جناحی و اختلافافکنی‌ها خسته شده‌اند و خواستار وحدت، انسجام و پیشرفت کشور هستند، گفت: تجارب سال‌های گذشته گواهی بر خسارات وارده بر کشور از طریق همین تخریب‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: امروز بزرگان، خطبا، مسئولان نظام و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی بایستی متوجه تبعات این‌گونه اختلاف‌افکنی‌ها میان مسئولان نظام باشند و این روش‌ها را اصلاح کنند.

ائمه جمعه باید بیش از دیگران منادی وحدت باشند

آرین‌منش با بیان اینکه این صحبت به هیچ وجه به معنای نفی نقد منصفانه و سازنده نیست، گفت: نقد منصفانه و مصلحانه را هیچکس انکار نمی‌کند، بلکه باعث اصلاح امور و پیشرفت کشور می‌شود، اما اگر نقد عملکرد‌ها و رفتارها جای خود را به تخریب شخصیت مسئولان داد آنگاه به بی‌اعتمادی مردم به مجموعه نظام می‌انجامد.

این نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: تا مادامی که افراد مسئولیت‌های مهم در کشور دارند نباید تعابیر ناپسند و توهین‌آمیز درباره آنان به کار گرفته شود حال این افراد می‌خواهند ائمه جماعات باشند یا دیگران و اتفاقا ائمه جمعه باید بیش از دیگران منادی وحدت در میان مردم باشند.

آرین‌منش در پایان اظهار کرد: اساسا فلسفه نماز جمعه و جماعت، تقویت وحدت ملی، ایجاد امید در جامعه در کنار تذکر و نقد مصلحانه به مسئولان است و اظهار برخی سخنان از این تریبون‌ها که از آن تفرقه‌افکنی و القای فاصله میان مسئولان را به جامعه منعکس کند با فلسفه برگزاری نماز جماعت در تضاد است.

مهدی مخبری    
captcha