ناوگروه ارتش ایران در نماز جمعه تانزانیا + عکس
کد خبر: 3541497
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

ناوگروه ارتش ایران در نماز جمعه تانزانیا + عکس

گروه بین‌الملل: افسران و دانشجویان ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز، هفتم آبان‌ماه، در مراسم نماز جمعه شیعیان در شهر «دارالسلام» تانزانیا حضور یافتند.

ناوگروه ارتش ایران در نمازجمعه تانزانیا + عکس
علی باقری، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: دیروز جمعه یک ناو گروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو لجستیک و فرماندهی بوشهر و ناو جنگی «الوند» در یک بازدید دوستانه در بندر دارالسلام تانزانیا پهلو گرفت.
وی افزود: این ناو گروه مورد استقبال اعضای سفارت ایران، رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا و رئیس جامعه المصطفی(ص) شعبه این کشور قرار گرفت.
باقری تصریح کرد: ناخدا گلستانی، فرمانده ناوگروه با فرماندهان نیروی دریایی تانزانیا دیدار کرد و روابط و همکاری‌های نظامی و امنیتی دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار داد.
رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا بیان کرد: افسران، پرسنل و دانشجویان این ناوگروه ظهر دیروز در مسجد جامع شیعیان اثنی عشری دارالسلام حاضر شده و در نماز جمعه شرکت کردند.
علی باقری ادامه داد: حجت‌الاسلام علی دینا، امام جمعه شیعیان ضمن خیر مقدم به افسران و پرسنل ناو گروه مذکور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را قوای اسلام و مایه افتخار مسلمانان دانست که از مظلومان و مستضعفان جهان دفاع می‌کنند.
باقری همچنین گفت: خطیب جمعه دارالسلام در خطبه‌های نماز ضمن بیان فضایل و کرامات امام علی ابن الحسین(ع) از پیروان آن حضرت خواست با پیروی از آن امام بزرگوار در راه احیای اسلام تلاش کنند.
 امام جمعه شیعیان تانزانیا با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ی(مدظله‌العالی) افزود: آمریکا در ادعای خود در مبارزه با داعش و تروریسم صداقت ندارد؛ بلکه از تروریسم حمایت می‌کند.
این عالم شیعی ضمن ستودن نقش مرجعیت در عراق از نمازگزاران خواست به هر نحوی که می‌توانند به خانواده شهدا، جانبازان و آوارگان جنگ ضد تروریسم کمک کنند.
در پایان این برنامه که با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران صورت گرفت، فدراسیون شیعیان اثنی عشری خوجه از پرسنل نیروی دریایی پذیرایی کردند و مقرر شد جامعه شیعیان اثنی عشری امروز، هشتم آبان از ناوگروه جمهوری اسلامی ایران بازدید کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Tanzania, United Republic of
|
۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۲۲:۱۲
0
0
احسنت به درجه‌داران نيروي دریایی راهبردی
captcha