راهپیمایی اربعین؛ تصویرگر اسلام ناب در برابر اسلام‌های بدلی
کد خبر: 3545677
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
آرین‌منش گفت:

راهپیمایی اربعین؛ تصویرگر اسلام ناب در برابر اسلام‌های بدلی

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ابعاد مختلف راهپیمایی اربعین گفت: از منظر سیاسی، راهپیمایی اربعین، نمایش قدرت انسجام و بسیج نیروهای علاقمند به اهل بیت(ع) و ترسیم چهره حقیقی اسلام در برابر اسلام‌های بدلی و آمریکایی است.

محمدجواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره ابعاد سیاسی و فرهنگی راهپیمایی اربعین و ظرفیت‌های وحدت‌آفرین این گردهمایی باشکوه گفت: یکی از مصائب و مشکلات امروز جهان اسلام تفرقه و جدایی میان مسلمانان است و براین اساس یکی از اصلی‌ترین نیازها و اولویت‌های امروز دنیای اسلام، وحدت، انسجام، هدلی و هماهنگی در حل مسائل و مشکلات مشترک امت اسلام در مواجهه با استکبار جهانی است.

ابعاد سیاسی، فرهنگی و عرفانی اربعین

وی افزود: طبیعتا عواملی مانند حضور گسترده مردم در مراسم عبادی ـ سیاسی حج، که متاسفانه امسال مردم ما از آن محروم شدند، و یا مناسبت‌هایی مانند راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین، از جمله اقدامات وحدت‌بخش در جهان اسلام تلقی می‌شود.

آرین‌منش اظهار کرد: وقتی میلیون‌ها نفر از اقصی نقاط جهان اسلام در همایش بزرگی که بیش از 20 میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند، حاضر می‌شوند و علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) در آن مشارکت می‌جویند و همگی از نیت و هدفی واحد برخوردار هستند که همان بیعت با آرمان امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن پیام عاشوراست، این باعث انسجام‌بخشی و وحدت مسلمانان خواهد شد و از طرف دیگر حرکتی نمادین در نشان دادن قدرت اسلام به مخالفان وحدت و اتحاد امت اسلام است.

محمد جواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: به عبارت دیگر راهپیمایی اربعین را می‌توان از زوایای گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد. از منظر سیاسی، راهپیمایی اربعین، نمایش قدرت انسجام و بسیج نیروهای علاقمند به اهل بیت(ع) و ترسیم چهره حقیقی اسلام در برابر اسلام‌های بدلی و آمریکایی است.

آرین‌منش تأکید کرد: از منظر فرهنگی و اجتماعی، این راهپیمایی عاملی برای نزدیکی بیشتر آحاد جامعه اسلامی از ملیت‌های مختلف و افزایش روحیه ایثار، ازخودگذشتگی و همزیستی مسالمت‌آمیز در برهه‌ای است که منطقه درگیر افراطی‌گری و تروریسم است و این همزیستی و همراهی دوستانه و صمیمانه امت اسلامی پاسخی قاطعانه به توطئه‌گرانی است که تصور می‌کنند با اقدامات تروریستی و خشونت‌بار می‌توانند میان شیعه و سنی اختلاف انداخته، میان مردم مسلمان فاصله بیندازند و نفرت‌پراکنی کنند.

وی ادامه داد: از بعد عرفانی و دینی نیز این راهپیمایی نمادی از عشق و ایمان امت اسلام به اهل بیت پیامبر(ص) است که تکیه به دیدگاه مشترک میان شیعه و سنی به تحرک و پویایی جامعه اسلامی خواهد انجامید.      ‌

درسی که راهپیمایی اربعین به مسئولان می‌آموزد

آرین‌منش درباره درس راهپیمایی اربعین برای مسئولان کشور در اعتماد به قدرت مردم و سپردن امرو کشور در حوزه‌های مختلف به آنها گفت: یکی از پیام‌های راهپیمایی اربعین برای همه به ویژه مسئولان و کارگزاران کشور، باور به قدرت بسیج مردمی، حرکات خودجوش و تکیه بر اراده مردم است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نشان داده که هرگاه مردم در صحنه حضور داشتند مشکلات کشور حل شده است. در دفاع مقدس هرگاه مردم حضور پیدا کردند ما قدرتمندتر شدیم. بنابراین مسئولان باید به قدرت مردم و باورهای عمیق دینی آنها تکیه کنند و سعی کنند استعدادهای نهفته در جامعه را شکوفا نموده و بسترهای رشد آن را فراهم کنند.

آرین‌منش در پایان عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشد، مردمسالاری دینی در بهترین شکل خود بروز و ظهور یابد و هر هدف بزرگ دیگری محقق شود باید زمینه حضور و فعالیت مردم را فراهم کنیم و لازمه آن هم باور مردم، احترام به آرا و نظرات و جلب مشارکت آنهاست.  

captcha