اختصاص 60 میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3568233
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

اختصاص 60 میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: 50 تا 60 میلیون ریال کمک بلاعوض برای هر یک از خانوارهای سیل‌‎زده سیستان و بلوچستان که منازل آنان دچار آسیب شده، اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری شب گذشته، 10 بهمن‌ماه در نشستی که با هدف بررسی خسارات وارده در اثر سیلاب، در کنارک برگزار شد، گفت: 50 تا 60 میلیون ریال کمک بلاعوض برای هر یک از خانوارهای سیل‌‎زده سیستان و بلوچستان که منازل آنان دچار آسیب شده، اختصاص داده می‌شود.
معاون اجرایی رئیس جمهوری اظهار کرد: دولت به‌صورت ویژه پیگیر خسارت‌های ناشی از سیل جنوب سیستان و بلوچستان است و گزارش خسارت‌ها و مشکلات ناشی از سیل استان به هیئت دولت اعلام خواهد شد.
وی بیان کرد: در بازدیدی که از مناطق مختلف استان داشتیم، مشخص شد که عمده آسیب‌های وارده براثر سیلاب، به ابنیه غیر استاندارد و منازل خشتی و گلی بوده، لذا کمک دولت به استاندارد سازی فضاها به استناد ماده 10 و 12 قانون بودجه ضروری است.
شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته است، افزود: طرح‌های کلانی در سطح استان در حال اجراست و دولت تدبیر و امید نیز همه توان خود را برای پیشبرد و به ثمر رساندن این طرح‌ها انجام خواهد داد.
معاون اجرایی رئیس جمهوری اظهار کرد: گازرسانی به شهرهای استان، طرح توسعه سواحل مکران، راه‌اندازی راه آهن چابهار - زاهدان، ایجاد شرکت هواپیمایی تفتان ایر و انتقال آب به وسیله لوله به 46 هزار هکتار زمین‌های دشت سیستان از جمله طرح‌های بزرگی است که در حال اجراست.
captcha