افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3574657
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛

افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه بخش دانشگاهی سی‌ودومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد همراه با محفلی قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه بخش دانشگاهی سی‌ودومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، شب گذشته، ۲۶ بهمن‌ماه همراه با برپایی محفل انس با قرآن در مسجد امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد و دانشجویان ت آیات الهی را استماع کردند.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط ابوالفضل قاسم‌زاده، قاری دانشجو، آغاز شد و پس از آن گروه تواشیح و همخوانی سیرة‌النبی(ص) به اجرای قطعات خود پرداختند.

در بخش دیگری از این محفل قرآنی، سعید بیژنی، قاری و مدرس قرآن  آیات هشت تا 14 سوره طه و همچنین سوره کوثر را تلاوت کرد و پس از آن حجت‌الاسلام کاظمی، استاد دانشگاه، سخنانی در رابطه با موضوع اخلاق در قرآن را مطرح کرد.
افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان
وی با بیان اینکه قرآن صفاتی اخلاقی برای رسیدن به نعمت‌های اخروی را برای ما بیان کرده است، گفت: نعمت‌های الهی برای بشر به دو بخش دنیوی و اخروی تقسیم می‌شود و شرط رسیدن و استفاده جاودان از نعمت‌های اخروی، عملکرد صحیح انسان نسبت به نعمت‌های دنیوی است که به او عنایت می‌شود.
حجت‌الاسلام کاظمی، با اشاره به آیه 77 سوره نساء بیان کرد: خداوند در این آیه انسان را متوجه این موضوع می‌کند که دستاورد دنیا نسبت به آنچه در آخرت انتظار او را می‌کشد، بسیار ناچیز است و البته اولین نقطه انحراف انسان، بزرگ دیدن دنیا است.
وی ادامه داد: نعمت‌های دنیا کلیدی برای دستیابی به نعمت‌های اخروی هستند و در واقع قرآن و حجت‌های الهی آمده‌اند تا نحوه عملکرد نسبت به نعمت‌های دنیا را به ما بیاموزد که نتیجه آن سعادت آخرت خواهد بود.

حجت‌الاسلام کاظمی با بیان اینکه دو صفت سخاوت و تواضع باید نسبت به نعمت‌های فردی توسط انسان رعایت شود، اضافه کرد: نعمت‌های دنیا این ویژگی را دارد که انسان را به تکبر و خود برتربینی دچار می‌کند و اینجاست که باید دید چگونه انسان‌های مؤمن با استفاده از صفت سخاوت و تواضع، تکبر را از خود دور می‌کنند.

در پایان این مراسم نیز از زهرا مهوشیان و مریم نصیری به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول ترتیل و حفظ دانشجویی در دوره گذشته جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان تجلیل شد.
captcha