چهار حق رسول‌الله(ص) بر گردن مسلمانان
کد خبر: 3604648
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

چهار حق رسول‌الله(ص) بر گردن مسلمانان

گروه معارف: استاد حدیث و مسئول دارالافتاء دارالعلوم اهل سنت زاهدان با بیان اینکه رسول خدا(ص) چهار حق بر گردن امت اسلام دارند، افزود: باید سیرت پیامبر را بخوانیم و آن را ترویج و اشاعه دهیم تا از این طریق، ایشان را نصرت کرده باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مفتی محمدقاسم قاسمی، استاد حدیث و مسئول دارالافتاء دارالعلوم اهل سنت زاهدان، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد مکی، گفت: نعمت‌های الهی در همه جای دنیا جلوه‌گر است و یکی از الطاف الهی، ماه مبارک رمضان است. رمضان ماه نزول قرآن عظیم‌الشأن است و فرصتی برای اصلاح و تزکیه نفس فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند در بهشت دری به‌ نام «ریان» وجود دارد که روز قیامت روزه‌داران از آن در وارد می‌شوند و هیچ‌کس دیگری به‌جز آنان از آن وارد نمی‌شود. ندا داده‌ می‌شود: کجایند روزه‌داران؟ سپس روزه‌داران از آن وارد می‌شوند. وقتی آخرین روزه‌دار وارد شد، در بسته شده و کسی دیگر از آن وارد نمی‌شود.
مفتی قاسم در ادامه با بیان اینکه رسول خدا(ص) چهار حق بر گردن امت دارند، تصریح کرد: اولین حق، در دل جای دادن محبت رسول‌الله است؛ برای حصول آن باید سیرت آن‌ حضرت را بخوانیم و برای دیگران بازگو کنیم. مادران حکایات و داستان‌های پیامبر اکرم را برای فرزندان خود بیان کنند.
وی افزود: دومین حقی که ایشان بر گردن ما دارند، عزت و احترام است؛ باید عزت و احترام آن‌حضرت را داشته باشیم. ابولهب که عموی پیامبر بود، یک توهین کرد، خداوند متعال پاسخ بی‌ادبی او را از عرش داد « تبت یدا أبی لهب و تب».  
مسئول دارالافتاء دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: سومین حق، اطاعت است؛ سنّت پیامبر اکرم(ص) برای ما بزرگترین افتخار است، خداوند متعال فرموده است: «وَمَن يُطِعْ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا»(احزاب: 71) هر کس اطاعت خدا و رسولش کند، به رستگاری عظیمی دست یافته است.
مفتی قاسم اظهار کرد: چهارمین حقی که رسول خدا بر گردن امت دارند، این است که ایشان را نصرت و یاری کنیم. باید سیرت پیامبر را بخوانیم و آن را ترویج و اشاعه دهیم.  برای سیرت آن‌حضرت جلسه تشکیل دهیم و در مقابل کسانی که به پیامبر اهانت می‌کنند، ایستادگی کنیم.
captcha