احیای شب‌های قدر در 2500 مسجد در خوزستان
کد خبر: 3608953
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

احیای شب‌های قدر در 2500 مسجد در خوزستان

گروه اجتماعی: مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در 2500 مسجد در سطح استان خبر داد.

علیرضا عباسی مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، درباره مراسم شب قدر در استان گفت: شب قدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان‌ها و با فضیلت‌ترین شب سال و شب رحمت الهی و آمرزش گناهان است. بنا بر برخی احادیث شیعیان، مقدرات سال آینده بندگان در این شب بر امام عصر(عج) عرضه می‌شود.

وی افزود: بر اساس بسیاری از روایات، شب قدر یکی از شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان است که شیعیان بر شب 23 و اهل سنت بر شب 27 ماه رمضان تاکید بیشتری دارند.

عباسی اظهار کرد: در این شب‌های پر برکت و معنوی، مانند سال‌های گذشته 2500 مسجد در سراسر خوزستان به برپایی مراسم احیا در این شب‌ها می‌پردازند. از این تعداد حدود 300 مسجد در اهواز هستند.

مسئول امور مساجد اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره برنامه‌های شب‌های قدر در مساجد گقت: برگزاری محفل انس با قرآن، قرائت قرآن، خواندن ادعیه وارده و مناجات، مراسم قرآن به سر در این شب‌ها انجام می‌شود.

به گفته عباسی، سخنرانی ائمه جماعات و مبلغان درباره اهمیت شب‌های قدر و شهادت امیرالمومنین(ع)، مداحی، اطعام سحری به روزه‌داران و برپایی ایستگاه‌های رمضان در کنار مساجد از دیگر برنامه‌های این شب‌ها است.

captcha