آغاز طرح ملی پرورش استعداد‌های قرآنی همدان
کد خبر: 3622960
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

آغاز طرح ملی پرورش استعداد‌های قرآنی همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان همدان عنوان کرد: طرح ملی شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی همزمان با سراسر کشور از 5 مردادماه در اداره تبلیغات اسلامی استان آغاز به کار خواهد کرد.

جواد سعیدی، رئیس اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: طرح ملی شناسایی و پرورش استعداد‌های قرآنی همزمان با سراسر کشور از 5 مرداد ماه در اداره تبلیغات اسلامی استان آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح 15 نفر در مقطع 9 تا 13 سال و20 نفر از بازه سنی 14 تا 18 سال انتخاب شدند که این انتخاب بر اساس بررسی فایل‌های صوتی رسیده به این اداره بر اساس تقلید از تلاوت تعدادی از قاریان منتخب از سوی این مجموعه صورت گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه هدف از برگزاری این طرح، پرورش قاریان با اخلاق است اضافه کرد: این دوره آموزشی در رشته‌های قرائت، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، حفظ منتخب و مهم‌تر از همه سبک زندگی قرآنی است.

رئیس اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان عنوان کرد: این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت که برگزاری اردو‌های تفریحی و فرهنگی داخل و خارج استان نیز جزء برنامه‌های جانبی این طرح است.

وی ابراز کرد: پس از اتمام دوره آموزشی، آزمون مباحث مربوطه از شرکت کنندگان به عمل خواهد آمد که نفرات برتر به استعداد‌های کشوری حضور خواهند یافت.

captcha