برگزاری چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام
کد خبر: 3643524
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶

برگزاری چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در این استان تنها در بخش شعر و در آستانه اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، امروز در نشست هماهنگی برگزاری این سوگواره، اظهار کرد: تا کنون سه دوره از طرح ملی علمدار کربلا به میزبانی ایلام به صورت سراسری و منطقه ای برگزار شده است.
وی با بیان اینکه اولین دوره از طرح ملی علمدار کربلا در سال ٩٣ به صورت منطقه ای برگزار شده است، افزود: این دوره با مشارکت استان های غرب کشور از جمله کردستان، لرستان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی تنها در بخش شعر برگزار شد که بالغ بر ٣١٠ اثر به دبیرخانه این طرح ارسال گردید.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: دومین دوره این طرح در سال ٩٤ به صورت ملی در دو بخش عکس و شعر برگزار گردید که ٧٠٠ اثر در بخش شعر (کلاسیک، نو و نثر ادبی) و ٨٧٠ اثر در بخش عکس (آماتور و حرفه ای) از ١٨ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
چراغی‌پور با بیان اینکه سومین دوره این جشواره نیز در سال ٩٥ در دو بخش عکس و شعر برگزار شد که در نهایت ٧٧٨ اثر در بخش شعر و ٨٠٠ اثر در بخش عکس با مشارکت ٢٠ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید، گفت: در سال جاری نیز با هماهنگی های صورت گرفته تنها با محوریت شعر در دو بخش شعر کلاسیک و شعر نو برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرخوان این سوگواره برای توزیع در حال آماده شدن است، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره ٢٥ مهرماه سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز ١٠ آبان ماه سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استان برگزار خواهد شد.
چراغی پور، یادآور شد: این بخش با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی ازجمله لری، لکی و کردی برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام عنوان کرد: حضور پرنشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی و عکاسی از دیگر اهداف این طرح است.
captcha