از کم کاری در زمینه سیاست‌های‌ کلی خانواده تا آموزش‌های ضد خانواده
کد خبر: 3654853
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
حسینی‌مجرد تبیین کرد:

از کم کاری در زمینه سیاست‌های‌ کلی خانواده تا آموزش‌های ضد خانواده

گروه جامعه: معاون پژوهش شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه اقدامات انجام نشده متعددی در راستای سیاست‌های کلی خانواده وجود دارد، عنوان کرد: در برخی موارد حتی ضد خانواده عمل می‌شود.

اکرم حسینی مجرد، معاون پژوهش شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های‌ کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین معظم له یکی از مأموریت‌هایی که به شورای فرهنگی اجتماعی زنان محول شد ارتقای آگاهی‌های جامعه در سطوح مختلف بود به نحوی که در کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق مقرر شد تا به ارائه آموزش‌های هنگام ازدواج برای زوج‌های جوان بپردازیم.

وی ارائه آموزش برای بالا بردن توانمندی‌های زوج‌های جوان را از اهداف برپایی این دوره خواند و گفت: آموز‌ش‌های مشاوره و روانشناسی، بهداشت و سلامت، اخلاق و تربیت و احکام و حقوق از جمله محورهای در نظر گرفته شده است.

حسینی مجرد به همکاری با گروه‌های علمی برای ارائه آموزش‌های هنگام ازدواج اشاره و عنوان کرد: 300 مربی منتخب که تحت آموزش قرار می‌گیرند در مراکز استان البرز و تهران مشغول به کار می‌شوند و در فاز دوم نیز آموزش‌های در نظر گرفته شده برای مربیان 10 استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت مقام معظم رهبری دستگاه‌هایی همچون شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و در برخی موارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعال شدند، تصریح کرد: با این وجود اقدامات انجام نشده متعدد دیگری در راستای این سند وجود دارد که مورد توجه جدی قرار نگرفته است.

حسینی مجرد با اشاره به خلأهای موجود برای شکل‌گیری ازدواج‌های موفق و پایدار گفت: پیش زمینه شکل گیری چنین ازدواجی ارائه آگاهی و آموزش است و سیر مطالعاتی موجود برای اینکه زوجین را برای یک زندگی الهی آماده کند، کافی نیست.

وی ادامه داد: زوجین تا کنون آموخته‌اند که به خود، دانش، شغل و موقعیت اجتماعی خود بیاندیشند اما در زمینه مهارت‌های زندگی و مدیریت آن تجربه و اندوخته‌ای به لحاظ دانش ندارند.

وی سیستم آموزشی را به لحاظ ارائه آموزش‌های کافی در زمینه مهارت‌های زندگی خانوادگی ضعیف ارزیابی و عنوان کرد: در برخی موارد حتی ضد خانواده عمل می‌شود. در دوره دانشگاه دانشجویان ما صرفا دو واحد در موضوع خانواده آموزش می‌بینند.
 
معاون پژوهش شورای فرهنگی اجتماعی زنان نهادهایی همچون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در زمینه ارائه مهارت‌های زندگی خانوادگی از مسئولیت بالایی برخودار دانست و گفت: به علت کم کاری دستگاه‌های فرهنگی بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری شورای عالی انقلاب فرهنگی پای کار آمد و در این زمینه ورود پیدا کرد.
captcha