«قرآن و اخلاق»؛ محور نشست استاد ایرانی در آلمان
کد خبر: 3654951
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

«قرآن و اخلاق»؛ محور نشست استاد ایرانی در آلمان

گروه بین‌الملل: نشست «خانواده، تربیت کودک و ارزش‌ها و حکمت‌های ایرانی» با حضور حکیمه دبیران، محقق و نویسنده برجسته كشورمان در شهرهای برلین و هامبورگ، برگزار شد.

«قرآن و اخلاق»؛ محور نشست استاد ایرانی در آلمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حکیمه دبیران، استاد دانشگاه، محقق و نویسنده برجسته كشورمان در سلسله برنامه‌های سفر خود به آلمان با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان در جمع ایرانیان مقیم، معلمین، دانش‌آموزان، انجمن اولیا و مربیان مدارس شهرهای برلین و هامبورگ حضور یافت و سخنرانی کرد.
 
نقش خانواده در پیشبرد جامعه، حقوق متقابل پدر و مادر و فرزندان، عرفان؛ زبانی مشترک برای همگرایی جهان معاصر، معرفی بُعد معنوی و عرفانی خانم پروفسور آنه ماری شیمل(اسلام‌شناس و خاورشناس آلمانی)، معنویت برای همه، قرآن و تأثیر آن در اخلاق، کاربرد حکمت قرآنی در صلح جهانی و تحکیم و تداوم روابط فرهنگی ایران و آلمان از جمله محورهای سخنرانی حکیمه دبیران، بود.
 
وی به دلیل تسلط عمیق بر قرآن كریم، احادیث، حکمت‌های ایرانی، اشعار و اندرزهای فارسی با استناد به ادبیات غنی و میراث شعرای سترگ چون مولوی، حافظ، فردوسی، سعدی، پروین اعتصامی و ... تأثیری عمیق را بر ذهن مخاطبان برجای نهاد.
 
حكیمه دبیران از سوی اداره كل فرهنگی ایرانیان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همكاری رایزنی فرهنگی كشورمان به آلمان سفر كرده است./

captcha