عمل به قرآن و اخلاص در عمل رسالت قرآنیان است
کد خبر: 3655077
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
خادم‌القرآن عباس سلیمی در دیدار فعالان قرآنی بوشهر:

عمل به قرآن و اخلاص در عمل رسالت قرآنیان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اظهار کرد: عمل به قرآن و اخلاص در عمل باید رسالت قرآنیان باشد؛ چرا که این قشر از جامعه، همواره کانون توجه بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ادامه سفر چهره‌ها و فعالان قرآنی استان بوشهر به تهران و دیدار با اساتید و مدیران قرآنی، این افراد، 27 مهرماه به منظور زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و نیز دیدار با خادم القرآن عباس سلیمی در این آستان مقدس حضور یافتند.
در این دیدار احمد حاجی‌شریف، معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم و منصور آقامحمدی، مدیر ارتباطات این سازمان، میهمانان را همراهی می‌کردند. حضور چند روزه قرآنیان بوشهر در تهران به همت سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفته است.
طی این دیدار، ناصری، از مدیران قرآنی استان بوشهر، ضمن بیان اهداف این سفر، گزارشی کوتاه ارائه و در ادامه برخی از این اساتید، خاطرات کوتاهی از حضور در کنار این قاری بین‌المللی کشورمان و دیگر اساتید پیشکسوت که از تهران به بوشهر سفر داشتند، بیان کردند.
عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این جلسه در ابتدا به بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس در استان بوشهر پرداخت و عنوان کرد: استان بوشهر چه در حوزه نیروی دریایی، نیروی هوایی و زمینی سهم زیادی را در دفاع از کشور داشته است.
وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید شجاع و ولایتمدار مفقودالاثر شهید خلبان محمد سبزآبادی، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، کمتر به این خلبان پرداخته شد. این شهید عزیز، دارای روح بلند و شجاع و در عین حال ایمانی سرشار از عشق به میهن و اسلام بود به طوری که در 26 دی‌ماه سال 1357 ـ که قرار بود شاه معدوم از ایران خارج شود و به نوعی قصد فرار داشت ـ، یکی از اسکورت‌های هواپیمای شاه مخلوع که دو جنگنده ارتش بودند، این خلبان بود که در نیت خود قصد داشت که پس از پرواز، با برخورد به هواپیمای حامل شاه آن را در آسمان منفجر کند.
سلیمی عنوان کرد: اما از آنجایی که دستگاه اطلاعاتی رژیم طاغوت برخی از گزارشات را از درون ارتش در رابطه با مخالفت با عملکرد رژیم داشت، بدون اطلاع اسکورت‌ها، ناگهان هواپیما از روی باند فرودگاه که حامل شاه مخلوع بود به پرواز درآمد و در واقع این قضیه عملی نشد، اما شهید سبزآبادی، هیچ‌گاه بعد از آن هم از پا ننشست و با مجاهدت خود در راه اسلام به انجام وظیفه خود پرداخت تا اینکه در ایام دفاع مقدس و هنگامی که با هواپیماهای دشمن در آسمان درگیر بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در حالی که با چتر خود در حال فرود بود به وسیله پدافندهای دشمن بعثی، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پیکر مطهرش در آسمان تکه تکه شد که در حقیقت وی شهید مفقودالاثر هست.
وی در ادامه در خصوص این اقدام ارزشمند بوشهر و حضور در تهران، این را فرصتی مغتنم دانسته و از اساتید خواست که شکرگزار درگاه احدیت باشند که توفیق تشرف به حرم مطهر محدث بزرگ عبدالعظیم الحسنی(ع) به آنها ارزانی شده است.
این خادم‌القرآن اظهار کرد: با توجه به روایات، تنها امامزاده واجب‌التکریم از بین هزاران امامزاده مدفون در ایران، زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) است که با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) برابری می‌کند.
وی به بیان شأن و مرتبت اساتید در آیات و روایات پرداخت و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در این راستا، سه مأموریت اصلی داشتند، ابتدا مسلمان بودن، تلاوت قرآن و آموزش آن. در راستای تبیین دین، این مدال پر افتخار به شما اساتید اهدا شده است و برای همین است که پیامبر(ص) فرمودند: «بلندمرتبه‌ترین شما نزد خداوند بعد از پیامبر(ص)، علما و حاملان قرآن هستند» و در این زمینه پیامبر خوبی‌ها به چهار ویژگی‌ آنها چون مرگ مانند پیامبران، محشور شدن مانند پیامبران، عبور آنان همراه با پیامبران و اعطای پاداش آنها به مانند پیامبران، اشاره می‌کند.
عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه گفت: اما این به این معنا نیست که صرف فقط قاری بودن، این مزایا به فرد تعلق می‌گیرد، بلکه شرط‌ها و شروطی برای آن در نظر گرفته شده است که مهمترین آن عمل به قرآن و اخلاص در عمل است. لذا رسالت قرآنیان، ناظر بر این موارد است که کلام معصوم است. در واقع این قشر از جامعه، همواره کانون توجه بوده‌اند.
وی تصریح کرد: اگر این بزرگواران که مورد وثوق و اطمینان مردم شریف قرآن‌دوست و قرآن‌باور ایران هستند، در عملکرد خود، آنچه که قرآن و پیامبر(ص) تبیین کرده‌اند، توجه نکرده و یا عکس آن عمل کنند در جامعه چه اتفاقی می‌افتد؟
سلیمی عنوان کرد: حقیقتاً یک معلم و آشنای با مفاهیم قرآن و به ویژه قاریان و حافظان که در مجالس حضور دارند و در تلاوت‌های خود، جان دیگری در روح حاضرین می‌بخشند، چنانچه در رفتارهای عملی خود بر مبنای آنچه که تلاوت می‌کنند و بر مبنای آنچه که آموزه‌های قرآنی به ما یاد داده است، عمل نکنند، آیا واقعا انتظار داریم، جامعه ما رنگ و بوی قرآنی بگیرد؟
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بیان کرد: بر همین اساس اگر امروز اروپا و دیگر کشورهای جهان به جهت علاقه به اسلام، تسلیم اسلام شوند و سردمداران آنها نیز بگویند که ما در اختیار شما هستیم؛ حقیقتاً چه بسته‌هایی را برای آنها و معرفی اسلام و معرفی جامعه دینی، آماده کرده‌ایم؟
وی تصریح کرد: اگر پیامبر(ص) حاملان قرآن را پس از انبیاء برای جامعه، افراد ارزشمند معرفی می‌کنند، برای همین موضوع، یعنی الگو بودن و معرفی اسلام است که به معنای واقعی کلمه از طریق این معلمان است.
سلیمی به یکی از ویژگی اساتید قرآنی پرداخت و گفت: اساتید باید سه ویژگی داشته باشند، یک انگیزه الهی، دوم ایمان واقعی و دیگر اشراف علمی که در حال حاضر باید گفت برخی از اساتید ما در کشور همه رکن سوم را دارند و در مورد رکن اول و دوم نیاز به بازنگری در رفتار و عمل خود داریم. چه خوب است که در این خصوص، آیات ابتدایی سوره دهر را در نظر گرفته شود. آیا بعد از بیش از 40 سال تشرف به محضر قرآن و نشستن در پای رحل چه مقدار از آیه شریفه «إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاء وَلَا شُکُورًا» در ما تأثیر داشته است؟ و چه اندازه آن را سرلوحه کار خود قرار دادیم؟
وی بیان کرد: در حقیقت چند استاد، معلم، قاری و حافظ داریم که در این حوزه با الگو قرار دادن این آیه در عرصه‌های قرآنی حضور پیدا می‌کنند. بر فرض اینکه 10 میلیون و 20 میلیون قرآنی تربیت کردیم، اما فاقد تربیت قرآنی باشند و در مسیر هدف ما و تبیین این آیات نباشد، آیا صرف گرفتن لوح تقدیر و پاسداشت و ... به سمت و سوی قرآن رفته‌ایم؟ آیا نقش خود را در این حوزه به درستی ایفا کرده‌ایم؟
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با تأکید بر اینکه یقیناً این آسیب است، عنوان کرد: فلذا باید در این حوزه بیشتر توجه کنیم. یا اینکه قرآن می‌فرماید «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا» منظور این است که ما خود را با رفتارهای حسنه به خدا برسانیم با این اشارات لطیف قرآن و احادیث، آیا رفتار ما، رفتار قرآنی و خدایی است؟ آیا خودمان را به سمت خدا برده‌ایم؟
وی عنوان کرد: فلذا ما منتسب به قرآن هستیم و مسئولیت سنگینی داریم و باید روش ما آنگونه باشد که امام صادق(ع) فرمودند. به گونه‌ای که عملکرد ما با استفاده از بیانات این امام، موجب سربلندی اسلام باشد و عملکرد ما مردم را به سمت ایمان هدایت کند. ان‌شاءالله این مبنای ما باشد و آن موقع است که می‌توان ادعا کرد این آمادگی را داریم تا رفتارهایمان و الگوهایمان را به دیگر جوامع معرفی کنیم.
در بخش دیگر این دیدار براساس درخواست جعفری، از اساتید قرآنی بوشهری، عباس سلیمی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه قاف پرداخت و در پایان این دیدار، هدایای متبرکه‌ای از سوی آستان مقدس به این افراد اهدا شد.
همچنین این گروه روز گذشته، جمعه، 28 مهرماه در جلسه قرآن سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی حضور پیدا کردند و سپس به زادگاه خود بوشهر بازگشتند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۰:۳۴
0
0
عمل به قرآن و بکارگیری دستورات باعث رشد و شکوفایی می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۰:۳۶
0
0
انس و توجه به قرآن جلوی خیلی از انحرافات خواهد گرفت
captcha