کارگاه دو روزه آموزش تدوین در ادبیات پایداری برگزار شد
کد خبر: 3655213
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

کارگاه دو روزه آموزش تدوین در ادبیات پایداری برگزار شد

گروه فرهنگی: کارگاه آموزشی تدوین در ادبیات پایداری با حضور استاد محمد قاسمی پور و پنجاه نفر از فعالین این عرصه در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این کارگاه به همت واحد آموزش و پژوهش این نهاد و مشارکت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان به مدت دو روز در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ لغایت ۱۳ و ۱۴ لغایت ۱۸ برگزار شد.
در نوبت صبح روز پنج شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ پیرامون گونه‌های تدوین در ادبیات پایداری و نکات مشترک و تفاوت‌های گونه ها و ویژگی‌های ذاتی این گونه‌ها بحث و تبادل نظر و سخنرانی شد و در نوبت بعد از ظهر پیرامون سه وظیفه اصلی تدوین گر در این حوزه سخنرانی شد. 
در جمع بندی مطالب صبح مروری هم به این سه وظیفه(اول افزودن داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز به مصاحبه‌های موجود، وظیفه دوم پالودن متن از حواشی و داده‌های اضافه، وظیفه سوم  ساختمان و ساختار متن تدوینی برپایه دو وظیفه اول و متن مصاحبه و در کل انتخاب چیدمان اثر ) انجام گرفت.
در فرآیند برپایی کارگاه حاضرین سئوالاتی پیرامون موضوعات مطرح شده ارایه کردند که پاسخ داده شد 
این کارگاه در امتداد فرآیندهای آموزش و پرورش فعالین مصاحبه گران و نویسنده‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری استان اصفهان  و کیفیت بخشی بیشتر برای تولیدات این حوزه در استان دایرشد.
معاونت فرهنگی هنری اداره کل امور استان‌های حوزه هنری در شکل گیری این کارگاه‌ها و حمایت از آن دخیل بودند.
captcha