رویه فعلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اهداف رهبری مغایر است
کد خبر: 3655219
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
آقازاده:

رویه فعلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اهداف رهبری مغایر است

گروه اقتصادی: استاندار مرکزی با بیان اینکه رویه فعلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیشتر به شورای برنامه‌ریزی شباهت دارد گفت: منظور رهبری از اقتصاد مقاومتی استفاده از کلیه ظرفیت‌های اقتصادی است تا در زمان تحریم کشور دچار آسیب نشود؛ لذا رویه فعلی ستاد اقتصاد مقاوتی با اهداف رهبری مغایر است.

گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در شصت‌ویکمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که امروز، شنبه 29 مهرماه در استانداری برگزار شد، گفت: شکل فعلی این نشست‌ها شباهتی به ستاد اقتصاد مقاومتی ندارد و بیشتر به شورای برنامه‌ریزی و بودجه شبیه است؛ لذا آن چیزی که در این نشست‌ها به نام ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیگیری می‌شود، اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب نیست.
وی ادامه داد: آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است استفاده از کلیه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است تا بتوانیم در زمان بحران و تحریم بدون اینکه اقتصاد و صنعت دچار آسیب شود به کار خود ادامه دهیم ولی رویه فعلی ستاد اقتصاد مقاوتی با اهداف رهبری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مغایر است.
آقازاده افزود: تاکنون آنچه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیگیری می‌شده است تقسیم منابع و امکانات بوده، با این روش اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود اگر به دانشجوی سال اول هم اعتبارات تخصیص دهند او هم می‌تواند اعتبارات را در راستای تولید و اشتغال هزینه کند امروز باید ستاد اقتصاد مقاومتی استان فراتر از تخصیص اعتبارات و ... عمل کند. ماهیت برگزاری این نشست‌ها بد نیست اما بیشتر به شورای برنامه ریزی استان شبیه است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه در سال‌های گذشته و امکانات ضعیف استان، نیازمند تغییر رویکرد هستیم برای تحقق این امر بايد تمام استعدادها  و ظرفيت‌های استانی احصا، احيا و تقويت شوند و با توجه به منابع محدود دولتی راهی جز حركت به سمت استفاده از منابع غيردولتی نداريم .
وی در ادامه گفت:بيش از ١٣٠ هزار ميليارد تومان معوقات بانكی در كشور وجود دارد كه بانك‌ها موفق به دريافت آن نشده‌اند البته بانك‌ها بايد به تعهدات خود عمل كنند و در غیر این صورت برخورد خواهيم كرد، اما نبايد به منابع بانكی فشار وارد كرد، بانك‌ها بايد در سال جاری ميزان مشخص شده تسهيلات را طبق وظايف محوله انجام دهند و تا پايان پاييز بايد تعهدات بانكی صفر شود .
آقازاده در پایان با بیان اینکه صنعت و کشاورزی دو بال پرواز استان مرکزی است، گفت: مشکلات زیادی در این دو حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن درست گام برداشت.
captcha