از خدمات شبانه روزی تا کمک به طلاب و مستمندان
کد خبر: 3658112
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
فعال‌ترین دفتر مراجع تقلید در تهران؛

از خدمات شبانه روزی تا کمک به طلاب و مستمندان

کانون خبرنگاران نبأ: آیت الله سیدباقر آیت میردامادی، نماینده آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه به اهمیت و ضرورت فعالیت های تبلیغی دفاتر مراجع تقلید در ایران و جهان اشاره کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت الله سیدباقر آیت میردامادی، نماینده حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه بااشاره به اهمیت و ضرورت فعالیت‌های تبلیغی دفاتر مراجع تقلید در ایران و جهان، گفت: مطمئنا فعالیت دفتر هر یک از مراجع معظم تقلید و ارتباط روزانه و بی‌واسطه مردم با نمایندگان مراجع می‌تواند در گسترش ارزش‌ها و معارف اهل بیت علیهم السلام مؤثر باشد. همچنان که این موضوع، موجب گسترش روزافزون آموزه‌های قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سراسر جهان شده است.

 این نماینده مراجع تقلید با بیان اینکه دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی از سال ۱۳۸۱ در مسجد و حسینیه همدانی‌های تهران با هدف ترویج معارف قرآن و عترت(ع) تأسیس شد و همه روزه به صورت حضوری و تلفنی، پاسخگوی صدها تن از مؤمنین و مؤمنان هستیم، افزود: یکی از ویژگی‌های این دفتر، پاسخگویی به سئوالات، شبهات و امور اعتقادی، اخلاقی و اسلامی در همه ساعات شبانه روز است، موضوعی که موجب جذب حداکثری گروه‌های مختلف مردم به ویژه جوانان و فرهیختگان شده است.

 مسئول دفتر آیت الله نوری همدانی در تهران افزود: هر روز جمع کثیری از مردم متدین تهران با مراجعات حضوری و یا تلفنی در خصوص امور مشاوره دینی، زکات، خمس، رد مظالم و سایر امور اعتقادی با این دفتر ارتباط دارند و تاکنون رضایت خود را از فعالیت های این دفتر، ابراز کرده‌اند.

 تقاضای استخاره از فعالیت های فراوان دفاتر مراجع تقلید است

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه، عموم دفاتر مراجع، صبح ها و بعدازظهرها فعال اند اما از امتیازات دفتر آیت الله نوری همدانی در تهران این است که به دلیل فعالیتِ حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر احمدی، شبانه روز پاسخگوی سوالات و مسایل دینی، اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی و حتی سیاسی مردم است، خاطرنشان کرد: بیشتر سوالات و درخواست های مردم پیرامونِ مسایل و احکام شرعی مانند نماز، روزه و وجوهات شرعیه (زکات، رد مظالم و خمس) است. همچچنین تقاضای استخاره یکی دیگر از فعالیت های دفاتر مراجع تقلید است که بسیار مخاطب دارد.

 آیت الله آیت میردامادی با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدناصر احمدی، کارشناس احکام در این دفتر گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دفتر اینکه ایشان از شنبه تا چهارشنبه در تمام ساعات شبانه روز حتی نیمه شب نیز پاسخگوی مسایل و سوالات مردم و مقلدین است و همین موضوع، با استقبال بسیار مقلدان مراجع معظم تقلید به ویژه حضرت آیت الله نوری همدانی روبرو شده است.

 نماینده آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه از جمله فعالیت های دفتر این مرجع تقلید، کمک به مستمندان و فقرا و توزیع کتب دینی و تبلیغی بین طلاب و روحانیون است، گفت: برگزاری مراسم های مذهبی با شرکت آحاد مردم از دیگر فعالیت های دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران اعلام است. همچنین شرکت در محافل دینی و عیادت از علما به نمایندگی از این مرجع تقلید، از دیگر فعالیت های دفتر تهران است.

 تشرف افراد بسیاری به اسلام در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی

امام جماعت مساجد همدانی و حضرت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: افراد بسیاری طی سالیان اخیر در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران، مسلمان و شیعه شدند؛ در واقع، تاکنون بیش از 30 نفر از اتباع کشورهای مختلف مانند آلمان، رومانی، استرالیا و آمریکا با حضور در این دفتر، مسلمان شدند که بررسی ها روشن کرد این افراد از طریق مطالعه آثار مرحوم علامه طباطبایی، شهید مطهری و دکتر شریعتی، و همچنین از طریق تبلیغ درستِ دانشجویان ایرانی در داخل و خارج کشور، به دین مبین اسلام، گرایش یافتند.

این استاد حوزه علمیه گفت: بررسی بیشتر عواملِ افرادی که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران، طی سالیان اخیر، مسلمان یا شیعه شده اند، نشان می دهد، این افراد، متاثر از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نهضت جهانی امام خمینی(ره)، با معارف اسلام آشنا شده و پس از بررسی های بسیار، حقانیت این دین و همچنین مذهب تشیع را درک کرده اند.

 وی در همین ارتباط اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطف توجه جهانیان به اسلام و گرایش اهل تسنن به تشیع و ولایت و امامت شد و امروزه مردم بسیاری در سراسر جهان، به دین اسلام، مشرف و همچنین تعداد زیادی از سنی ها، مستبصر شده و شیعه امیرالمومنین علی(ع) می شوند. همچنین تحصیل افرادی از ۱۳۰ کشور دنیا در حوزه های علمیه و دانشگاه های ایران، از اثرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

.

 یادآور می شود، دفتر نمایندگی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران در خیابان ری، نرسیده به سه راه امین حضور، مسجد و حسینیه همدانی ها واقع شده است و مردم می‌توانند از طریق شماره‌های ۳۳۵۴۲۵۳۳، ۳۳۵۱۳۳۸۰ و ۳۳۷۰۵۱۷۲ سوالات شرعی خود را مطرح کنند یا برای کسب مشاوره‌های دینی، اجتماعی و اخلاقی، از کارشناسان این دفتر استفاده کنند.

محمدعلی نادعلی

 

captcha