برخی در تئاتر گیشه پرست شده‌اند
کد خبر: 3671515
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

برخی در تئاتر گیشه پرست شده‌اند

ناظرزاده کرمانی با گلایه از وضعیت تئاتر خصوصی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها فقط گیشه پرست هستند و برای فروش سراغ چهره‌های سینمایی، تلویزیونی و ورزشکاران و هرکه صندلی را پُر کند، میروند و به تئاتر وارد می‌کنند و دائم جمعیت را نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جهان اقتصاد نوشت: عمارت ارغنون جشن تولد هفتاد سالگی فرهاد ناظرزاده کرمانی محقق، پژوهشگر و مدرس تئاتر همزمان با افتتاحیه عمارت نمایشی ارغنون با حضور “مهدی شفیعی” مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی ایران برگزار شد.
داریوش اسدزاده، مریم معترف، مسعود دلخواه، اصغر همت، بهزاد خداویسی، کیهان ملکی، اتابک نادری، داریوش اسدزاده، علی مرادخانی، مریم معترف، احمد ساعتچیان، رها حاجی زینل، رسول ادهمی، عطالله کوپال و نادر نادرپور از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم داوود نامور مدیریت عمارت ارغنون ضمن تشکر از حضور هنرمندان در این مراسم گفت: من همیشه شاگرد فرهاد ناظرزاده کرمانی هستم. از وی یاد گرفتم در گسترش فرهنگ سرزمینم کوشا باشم و در همین راستا برای ایجاد شهری متمدن بنای این عمارت را پایگذاری کردم.
وی در ادامه افزود: این تماشاخانه بعد از دو سال وقفه بار دیگر با اضافه شدن سالنی با ظرفیت ۱۳۳ نفر آغاز به کار کرده است. فکرهای بزرگتری در سر داریم و قرار است کتابهایی که مختص هنرهای نمایشی است توسط فرهاد ناظرزاده کرمانی به ما اهدا شود تا کتابخانه ای تخصصی تاسیس کنیم. همینطور از مدیرکل هنرهای نمایشی هم قولی گرفتهایم که کتابهایی به ما هدیه دهند، در ضمن به زودی و به طور رسمی اسم مجموعه را به نام پرفسور فرهاد ناظرزاده کرمانی تغییر خواهیم داد.
حضور در بعضی مراسمها برای ما تکلیف است؛ ولی وقتی آقای نامدار به من گفت که تولدی برای پروفسور ناظرزاده کرمانی تدارک دیده است من برنامههایم را طوری چیدم تا بتوانم به این مراسم برسم. به او تبریک میگویم و امیدوارم اتفاقات خوبی در این مجموعه تئاتری که امروز افتتاح شد، رقم بخورد.
مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان سخنران بعدی پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: فرهاد ناظرزاده کرمانی مدرس خیلی از ما بوده و تمام ویژگیهای یک مدرس والا مقام را دارد. وی را از سالهای پیش که میشناسم، همیشه میگفتند باید فعالان این حوزه گستردهتر باشند و خانوادهها باید درگیر تئاتر شوند تا دایره مخاطبان گستردهتر شود. او جایگاه ویژهای در این هنر دارد و در دانشگاههای معتبری در ایران و دنیا تدریس میکند.
وی اضافه کرد: ناظرزاده کرمانی در زمانی در نقش یک پژوهشگاه تئاتر عمل میکردند، به تنهایی کتابهایی را ترجمه، تالیف و منتشر کردند.
فرهاد ناظرزاده کرمانی پس از دعوت سوی مجری سخنانش را اینگونه آغاز کرد: من با اینکه تنها یک دختر دارم اما فرزندان دانشگاهی زیادی دارم و فکر نمیکنم هیچ پدری باشد که مثل من ۲ یا ۳ هزار فرزند داشته باشد. داوود نامور یکی از همین فرزندان است و پیشبینی میکردم که او در آینده میتواند کاری برای تئاتر کشور انجام دهد.
وی ادامه داد: سیاستت متولیان دولتی، کاهش تصدیگری در تئاتر است. اگر تئاتر بخواهد نهادینه شود ایدهآل این است که حکومت حداقل نظارت و حداکثر حمایت را از آن بکند نه برعکس. در اینجاست که تئاتر رشد کرده، فاخر و پدیده فرهنگی میشود. تئاتر باید از مردم، به وسیله مردم و برای مردم باشد تا بتواند رشد کند. اگر تئاتر در جامعه رشد نکند باید تعداد زندانها را زیاد کنیم. تئاتر یکی از وسایل به حداقل رسانی آسیبها و پیشگیری از جرائم است.
ناظرزاده کرمانی با گلایه از وضعیت تئاتر خصوصی خاطرنشان کرد: بعضیها فقط گیشه پرست هستند و برای فروش سراغ چهرههای سینمایی، تلویزیونی و ورزشکاران و هرکه صندلی را پُر کند، میروند و به تئاتر وارد می‌کنند و دائم جمعیت را نشان میدهند. جمعیت چه ارزشی دارد شما در خیابان یک دعوا راه بیاندازید چندین نفر جمع میشوند!
این مراسم که با حمایت کافه موون به مدیریت مهدی سلیمی برگزار شده بود در انتها با با بریدن کیک تولد فرهاد ناظر زاده کرمانی و همچنین امضای پوستر یادگاری وی توسط هنرمندان به پایان رسید. گفتنی است عمارت نمایشی ارغنون همزمان با افتتاحیه رسمی خود میزبان اولین شب از نمایش “یرما” بود.

captcha