نگاه ویژه «بهت» به سبک زندگی ایرانی - اسلامی
کد خبر: 3671568
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
عباس رافعی:

نگاه ویژه «بهت» به سبک زندگی ایرانی - اسلامی

گروه هنر: یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در فیلم سینمایی «بهت» به کارگردانی عباس رافعی به سبک زندگی ایرانی - اسلامی پرداخته می‌شود.

نگاه ویژه «بهت» به سبک زندگی ایرانی - اسلامی

عباس رافعی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره جدیدترین کارش اظهار کرد: فیلم سینمایی «بهت» که چندی پیش جلوی دوربین رفته قرار است برای پخش در سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده شود. این کار را محمد نشاط تهیه می‌کند و مهتاب کرامتی، رعنا آزادی ور، علی‌رضا آقاخانی و محمدرضا رهبری در این کار جلوی دوربین رفته‌اند.

وی افزود: محمود کلاری، فیلمبرداری این کار را بر عهده دارد و تدوین همزمان فیلم توسط مستانه مهاجر در استودیو آوای نفس انجام ‌می‌شود. این کار را با هدف اشاعه سبک زندگی ایرانی – اسلامی جلوی دوربین برده‌ایم. در این کار مناسبات مختلفی که در خانواده‌های ایرانی وجود دارد را مد نظر قرار داده است. در این کار تمام سعی من این بوده که به نوعی به نقصان‌های موجود در زندگی خانوادگی توجه کنم و این مهم را مد نظر قرار دهم آن چیزی که باعث فروپاشی خانواده می‌شود تا حد زیادی به دوری از اخلاقات اسلامی در خانواده مربوط می‌شود. 

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که چرا در فیلم‌های سینمایی عموم کارهایی که نگاهی کلیشه‌ای به موضوعات دینی دارند، کارهای ضعیف و شعاری هستند؟ تصریح کرد: به نکته درستی اشاره کردید، چون عموم موضوعات مورد نظر در کارهای اجتماعی تنها به نشان دادن مناسک اکتفا می‌کند و رفتار دینی و اسلامی در طول زندگی آنها مشاهده نمی‌شود، اما من در این کار سعی کردم به نوعی آینه‌ای پیش روی تماشاگر قرار دهم تا متوجه شود به واسطه دوری وی از ارزش‌های ذکر شده، ممکن است چه آسیب‌هایی به زندگیش وارد شود.

عوامل و دست اندرکاران «بهت» عبارتند از؛ نویسنده و کارگردان: عباس رافعی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر تولید: امیر نشاط، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: محمدرضا میرزا محمدی، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، تدوین: مستانه مهاجر، آهنگساز: فردین خلعتبری ، صداگذار: علی ابوالصدق، برنامه ریز: مجید کرباسیان، دستیار اول کارگردان: علی نشاط، دستیار اول فیلمبردار: محمد عزت خواه، عکاس: مجید خمسه، منشی صحنه: آزاده مسیح زاده، مدیر تدارکات: شهرام شاهرخ، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، محصول موسسه سینمایی هدیه فیلم، تهیه کننده: محمد نشاط.

captcha