نماز برای احيای معماری شخصيت انسان به‌منظور اقامه حق، عدل و دادرسی است
کد خبر: 3671688
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۶
آيت‌الله صفايی بوشهری:

نماز برای احيای معماری شخصيت انسان به‌منظور اقامه حق، عدل و دادرسی است

کانون خبرنگاران نبأ: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر با بيان اينكه نماز از امر جهاد والاتر است، گفت: نماز برای احيای معماری شخصيت انسان به‌منظور اقامه حق، عدل و دادرسی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفايی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، 20 آذرماه در ديدار با مسئولان ستاد استانی بيست و ششمين جشنواره نماز كه در محل دفتر وی برگزار شد، با بيان اينكه ستاد اقامه نماز، عمود دین و اقامه خیمه اسلام است، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز، ستادی که متکفل مهم‌ترین واجب و برنامه عبادی و تربیتی دین است و ستادی است که زندگی دنیایی مردم را به دین به خدا و عرش متصل می‌کند و انسان از دنیاگرایی به سمت خداگرایی جهت می‌دهد.

نماز عروة الوثقی انسان است

مؤلف كتاب «پايان دنيا در كلام خدا» با بیان اينكه دنيا به‌دنبال این است که انسان را از نگاه توحیدی جدا و به ابتذال گرفتار كند، افزود: نماز عروة‌الوثقی انسان است و به همین دلیل خداوند سبحان، انسان‌ها را با نماز از سقوط نجات و به سمت جمال سوق می‌دهد و لذا اقامه نماز موجب نجات بشریت است.

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بيان اينكه نماز برای احيای معماری شخصيت انسان به‌منظور اقامه حق، عدل و دادرسی است، عنوان كرد: نماز یک دعا نیست بلکه مدرسه‌ای است که انسان می‌تواند با نماز، دارای یک شخصیت فوق‌العاده باشد و با جذابیتی که ایجاد می‌کند، مردم را به اين امر جذب و دعوت کند؛ به همین خاطر است که حضرت سیدالشهدا(ع) به نماز و واجبات دين اسلام اهمیت دادند و اقدام به قيام در راه خدا كردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بيان اينكه نماز از امر جهاد والاتر است، گفت: نماز واجبی است که کمال‌آفرین و نجات‌بخش است و بايد برای جامعه برنامه‌های جذبی داشته باشیم و معرفت‌زایی و فرهنگ‌سازی بکنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اينكه امام جعفر صادق(ع) فرمودند «دو رکعت نماز شب، بهتر از تمامی دارایی‌های دنیوی است»، بيان کرد: دنيا با نماز ارزش دارد و اگر از انسانی اقامه فريضه نماز را بگیرند، همه ارتباطش با خدا حذف می‌شود.

رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر گفت: نماز در فضای مساجد و ادارات بهتر شده و وضعیت بهتری پیدا کرده است، ولی با نگاه آرمانی و ایده‌آل‌مان فاصله داریم.

آيت‌الله صفايی بوشهری تأكيد كرد: کارهایی که ستاد استانی جشنواره نماز انجام می‌دهند، بايد ببینند که چه تعداد به جمعیت نمازخوان اضافه می‌شود؟ و به عبارتی کشف آسیب‌ها انجام شود؛ با نماز باید جلوی جبهه ضد دین ايستاد تا تقوا و ايمان‌مان دچار سقوط نشود.

سعید زرین‌فر، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر در اين جلسه با اشاره به اينكه بیست و ششمین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی به میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد، گفت: اين جشنواره‌ها در دو بخش سیاست‌ها برای دستگاه‌های دولتی و بخش مردمی اتفاق می‌افتد و اين اقدام از سه سال پیش آغاز شده است و هر سال با يک عنوان نام‌گذاری می‌شود که سال گذشته با موضوع نماز و آسیب‌های اجتماعی و امسال نيز با موضوع نماز و فضای مجازی از سوی ستاد اقامه نماز كشور نامگذاری شده است.

ارسال 598 اثر دانشجویی و دانش‌آموزی به جشنواره نماز استان بوشهر

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر با بيان اينكه برای ترویج فرهنگ نماز با حضور اقشار جامعه اقدام به طراحی پايگاه اينترنتی، نماهنگ و کانال تلگرامی كرده‌ايم، اظهار کرد: تا كنون 598 اثر دانشجویی و دانش‌آموزی به دبيرخانه جشنواره استان بوشهر رسيده است و سهميه استان بوشهر تعداد 70 اثر بود که به دبیرخانه جشنواره سراسری ارائه داده‌ايم.

وی در پايان با اشاره به اينكه جهت‌گیری و نگاه ما به استمرار این فعالیت‌ها در ترویج امر فرهنگ نماز است، عنوان كرد: هر دستگاه را موظف كرديم كه یک درصد از اعتبارات خود را برای ترویج فرهنگ دینی با صدا و سیما قرارداد ببندند و استانداری بوشهر یک ميليارد و 200 ميليون ريال در اين خصوص اعتبار گذاشته‌ايم.

حامد فكوری

captcha