یلدای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه قرآنی می‌شود/ استقرار اولین کانکس برای موسسه آموزشی
کد خبر: 3671812
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
انجم‌شعاع:

یلدای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه قرآنی می‌شود/ استقرار اولین کانکس برای موسسه آموزشی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون نظارت و هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه در شب یلدا محفل بزرگ قرآنی در شهر سرپل ذهاب برگزار می‌شود، گفت: اولین کانکس که از محل حمایت‌های جامعه قرآنی تهیه شده است به یکی از موسسات قرآنی آسیب دیده در استان کرمانشاه تحویل داده شد.

محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری جلسه کمیته حمایت جامعه قرآنی از زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، گفت: در گام اول با مجموعه دستگاه‌های متولی در بحث امدادرسانی همگام شدیم. تکیه ما بر این بود که تمامی مجموعه‌های قرآنی کشور اعم از موسسات، خانه‌های قرآن و شوراهای قرآنی استان‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا نیازهای اولیه مناطق زلزله‌زده که از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شده است مورد توجه داشته باشند.
وی به قطعی شدن دو موضوع پس از استقرار نسبی ایجاد شده در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: در جلسه روز گذشته بحث اولی که مطرح شد کمک و همراهی جامعه قرآنی در جبران خسارت‌های مجموعه‌های قرآنی استان بود که در دستور کار قرار گرفته و استان‌هایی برای موسسات آسیب دیده نیز مشخص شدند. همچنین با تجهیزات مکفی و نیز کانکسی که در نظر گرفته شده است، اولین مقر موقت برای یکی از موسسات آسیبب دیده استان کرمانشاه در نظر گرفته شد تا به فعالیت خود ادامه دهد.
انجم‌شعاع تصریح کرد: همچنین در روزهای آینده استان‌ها به تناوب، براساس ابلاغی که از سوی شورا شده است تجهیزات مورد نیاز موسسات را از اعتبارات قرآنی – مردمی استان که با کمک اساتید، معلمان و مروجان قرآن تدارک دیده شده است در اختیار مجموعه‌های قرآنی استان کرمانشاه و ایلام قرار خواهد گرفت. البته در استان ایلام موسسات قرآنی که آسیب جدی بالای 50 درصد دیده باشند، نداریم و لذا عمده موسسات آسیب دیده در استان کرمانشاه هستند و امیدوار هستیم تا پایان هفته آینده تجهیزات اعم از کانکس و دیگر موارد مورد نیاز را در اختیار موسسات قرانی کرمانشاه قرار دهیم.
معاون هماهنگی و نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد: همچنین موضوع دیگر این بود که برای شب یلدا برنامه‌ای قرآنی تدارک دیده شود و مقرر شده است تا جامعه قرآنی همگام با مردم سراسر کشور، شادی‌های شب یلدا را با برگزاری برنامه‌ها و محافل ویژه قرآنی در کنار مردم آسیب‌دیده باشند. بر همین اساس در شهر سرپل‌ذهاب یک برنامه متمرکز که شامل یک محفل بزرگ قرآنی است در این شب برگزار می‌شود.
انجم‌شعاع بیان کرد: همچنین قرار شد تا شرایط برای اعزام گروه‌های جهادی قرآنی که هم در بازسازی و سازندگی توانمند باشند و توانمندی‌های فرهنگی داشته باشند، مهیا کنیم تا از روز شنبه هفته آینده این گروه‌ها از استان‌های مختلف اعزام شوند تا از این طریق مرحمی بر آسیب‌ها و آلام مردم زلزله‌زده باشند که امیدواریم به برکت قرآن این آلام کاهش پیدا کند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه جلسات کمیته مذکور ادامه دارد، در پاسخ به این سوال که پس از اعلام فراخوان برای حمایت جامعه قرآنی از زلزله‌زدگان چه میزان کمک نقدی و غیر نقدی دریافت شد؟ بیان کرد: گزارشی که روز گذشته اتحادیه استان ارائه کرد، مجموعه‌ کمک‌هایی که جامعه قرآنی به عمل آورده‌اند و بیشتر غیر نقدی و اقلام تغذیه‌ای بوده است در اختیار هلال احمر قرار گرفته است که از این بابت از جامعه قرآنی قدردانی می‌کنم. اینکه اعلام شود چند کاروان بوده است مشخص نیست؛ چرا که به تناوب در اختیار سازمان هلال احمر قرار گرفته است.

captcha