شورای علمی آکادمیک زیارت اربعین تأسیس شد
کد خبر: 3671835
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
با مشارکت دانشگاه‌های عراق؛

شورای علمی آکادمیک زیارت اربعین تأسیس شد

گروه بین‌الملل: مرکز مطالعات و پژوهش‌های «کربلاء» وابسته به آستان حسینی از تأسیس شورای علمی آکادمیک اربعین با مشارکت 14 دانشگاه عراقی خبر داد.

تشکیل شورای علمی دانشگاهی زیارت اربعین در کربلابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل ازمرکز اطلاع‌رسانی آستان حسینی، مرکز تحقیقات و پژوهش‌های «کربلاء» وابسته به آستان حسینی اعلام کرد:  دانشگاه‌های بغداد، المستنصریة، کربلاء، کوفه، بابل، المثنی، واسط، ذی قار، بصره، میسان، دیالی، قادسیة، کرکوک، النهرین، دانشکده امام کاظم(ع) و مؤسسه بیت‌الحکمة عراق در تأسیس این شورا همکاری داشته‌اند.

«عبدالامیر قریشی»، مدیر مرکز تحقیقات و پژوهش‌های کربلاء در این باره تصریح کرد: در شورای علمی آکادمیک زیارت اربعین نماینده استاندار کربلا، نماینده‌ای از شورای استانی و نمایندگانی از دانشگاه‌‌ها در آن حضور دارند که ضمن تدوین برنامه‌های تئوری، نحوه اجرایی کردن آن‌ها را به شیوه‌های علمی بررسی کرده و برای اجرا به سازمان‌های مربوط ابلاغ می کنند.

وی با اشاره به اعتقاد آستان حسینی و «شیخ عبدالمهدی کربلایی»، متولی شرعی آستان به کار علمی و دانشگاهی تصریح کرد: زیارت اربعین پدیده‌ای متمدنانه، فرهنگی و بی‌نظیر در جهان است، اما اکنون مشکلاتی در برگزاری این مراسم وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات در برگزاری این زیارت و ارائه تسهیلات لازم به زائران توضیح داد: از جمله اموری که این شورا به آن می‌پردازد، بررسی مسائل اقتصادی استانداری کربلا، تامین زیرساخت‌ها و تبین جنبه فرهنگی و متمدنانه اهل بیت (ع) است.

مدیر مرکز تحقیقات و پژوهش‌های کربلاء همچنین تاکید کرد: این مرکز پیش از این برای ثبت زیارت میلیونی اربعین در فهرست آثار معنوی سازمان یونسکو تلاش کرده است/.

 

captcha