وزیر اردنی با آیه‌ای از قرآن ترامپ را به چالش کشید
کد خبر: 3671900
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

وزیر اردنی با آیه‌ای از قرآن ترامپ را به چالش کشید

گروه بین‌الملل:وزیر اوقاف اردن با اشاره به آیه 1سوره اسراء که مربوط به داستان معراج حضرت محمد(ص) از مکه به قدس شریف است، مسلمانان را میراث‌دار مسجدالاقصی و قدس دانست.

وزیر اردنی با آیه‌ای از قرآن ترامپ را به چالش کشیدبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری  alkawnnews.com؛ «وائل عربیات»، وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن طی سخنانی در جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) در مسجد «حسینی» شهر امان به آیه 1 سوره اسراء «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ»(منزه است آن [خدايى] كه بنده‌ اش را شبانگاهى از مسجد‌الحرام به سوى مسجد‌الاقصى كه پيرامون آن را بركت داده‌‌ايم سير داد تا از نشانه‏‌هاى خود به او بنمايانيم كه او همان شنواى بيناست) تصمیم اخیرا ترامپ مبنی بر معرفی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را باطل دانست.

وی تصریح کرد: این که خداوند متعال حضرت محمد (ص) را از مسجدالحرام در مکه مکرمه که در آنجا متولد و مبعوث شد به مسجدالاقصی در قدس شریف و از آنجا به آسمان عروج داد و ایشان به پیامبران الهی درود فرستاد، مسئله‌ای اتفاقی نیست.

وزیر اوقاف اردن در این باره توضیح داد: داستان معراج پیامبر(ص) دارای ابعاد دینی است که تاکید می‌کند، امت اسلامی وارث قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن است و مسئولیت حمایت از مسجدالاقصی در برابر مکر مکاران را برعهده دارد و پیامبر اسلام(ص) وارث همه رسالت‌هاست.

عربیات با تاکید بر این که امت اسلام قادر است از مسجد‌الاقصی و کلیسا‌های قدس شریف حمایت و حفاظت کند، گفت: این که امت اسلامی به مدت 16 یا 17 ماه تا زمان فرمان الهی به تغییر قبله، به سوی مسجدالاقصی نماز می‌خواندند، اتفاقی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: هر تصمیمی از سوی هر شخص و دولتی که با فرمان الهی در تناقض باشد و ملکیت قدس برای مردم فلسطین، عرب‌ها و مسلمانان را نفی کند، باطل است/.

 

captcha