اعلام میزان کل بودجه قرآنی وصول شده 5 سال گذشته/ همچنان پیگیر بودجه ٩٧
کد خبر: 3671918
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
حجت‌الاسلام حمید محمدی اظهار کرد:

اعلام میزان کل بودجه قرآنی وصول شده 5 سال گذشته/ همچنان پیگیر بودجه ٩٧

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در برنامه نمای نزدیک رادیو قرآن گفت: کل بودجه وصول شده در پنج سال گذشته ۱۴ درصد است و ما همچنان پیگیر بودجه ۹۷ هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در برنامه نمای نزدیک روز دوشنبه ۲۰ آذرماه اظهار داشت: ما از آغاز دولت جدید (۵ سال گذشته تاکنون) تمام اعتباراتی که از سال ۹۲ دریافت کردیم و آنچه که در لایحه دولت بوده ١٤ درصد بود؛ بودجه‌ای که سال گذشته برای امسال آمد ١٠٠ میلیارد و برای سال ۹۷ نیز ۴۰ میلیارد تومان به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: بودجه در این پنج ساله ۳ تا ۲۰۰ میلیارد تومان و یک سال ۱۰۰ میلیارد تومان بوده چقدر از آن محقق شد، صرفاً ۱۴ درصد آن محقق شده؛ کل بودجه دریافتی برای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی همین بوده و از هر جهت بسیار جای تاسف دارد.
وی افزود: البته محدودیت‌ها و کمبود منابع روشن است، اما موضوع قرآن را مقایسه کنید با سایر موضوعات در کشور از جمله موسیقی، گردشگری و موضوعات متنوع دیگر... قرآن که صیانت نسل است وقتی کم توجهی به آن شود، جای تاسف دارد.
محمدی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه بودجه قرآنی جدا دارند که آنها هم کاستی‌هایی داشته‌اند. اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور که به عنوان محوری‌ترین و اساسی‌ترین بخش کشور هست توجه کافی به آن نشده و حتی کاهش ۶۰ درصدی بودجه را شاهد هستیم و تنها نکته مثبت آن در سال ۹۷ قرار گرفتن در ردیف اصلی بودجه است که احتمال وصول بودجه مثبت و بیشتر است.
وی ادامه داد: با تلاشی که در طی چندماه گذشته با سازمان برنامه و بودجه داشتیم وعده‌هایی دریافت کردیم، اما تاکنون در سال ۹۶ ریالی دریافت نکردیم. تفاهم نامه امضا شده به خزانه اعلام نشده که امکان داره خزانه پول نداشته باشد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های مساجد افزایش بودجه خوبی داشتند. دستگاه‌هایی که افزایش داشتند دستگاه‌های دولتی هستند در بخش دولتی ارتقای ویژه دیده می‌شود. دستگاه‌های دیگر دچار مشکلاتی هستند که باید جستجو کرد. نوع نگاهی که دولت به این بودجه‌بندی دارد در بازنگری در چند روز آینده امکان دارد، تغییر ایجاد شود. با مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گویی داشتیم و طبق آن کفی که در گذشته داشتیم، تلاش می‌کنیم در سال ۹۷ تامین کنیم، اما شایسته بود در لایحه دولت آن حداقل افزایش، لحاظ می‌شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها نقطه قوت بودجه ۹۷ انتقال از ردیف‌های فرعی به ردیف اصلی است و تقلیل را مجلس جبران می‌کند و ما همچنان پیگیر هستیم.

captcha