اختصاص بیش از 50 درصد بودجه سازمان دارالقرآن به استان‌ها/ آموزش بیشترین سهم را دارد
کد خبر: 3694070
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

اختصاص بیش از 50 درصد بودجه سازمان دارالقرآن به استان‌ها/ آموزش بیشترین سهم را دارد

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه امسال بیش از 50 درصد بودجه سازمان دارالقرآن به استان‌ها اختصاص یافته است، گفت: نیمی از این مقدار صرف آموزش قرآن کریم شده است.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حسین بهبودی مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به بودجه محدود این سازمان اظهار داشت: ما با بودجه اندک امسال سعی کردیم از مؤسسات و برنامه‌های قرآنی استان‌ها حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر بودجه سازمان دارالقرآن صرف برنامه‌های آموزشی می‌شود، افزود: تنها 25 تا 30 درصد اعتبارات سازمان دارالقرآن به بخش جاری و پشتیبانی اختصاص دارد در حالی که در سایر سازمان‌ها و نهادها این رقم بسیار بیشتر است.

بهبودی با اشاره به اینکه امسال تاکنون حدود هفت میلیارد تومان اعتبار به سازمان دارالقرآن تعلق گرفته است، خاطر نشان کرد: 70 درصد کل بودجه سازمان دارالقرآن به برنامه‌های مختلف تخصیص می‌یابد که از این مقدار 90 درصد بین استان‌ها توزیع می‌شود.

مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن به تخصیص بیش از 50 درصد بودجه سازمان دارالقرآن به استان‌ها اشاره کرد و گفت: از این مبلغ یعنی 3.5 میلیارد تومان، 50 درصد به بخش آموزش، 35 درصد به بخش حمایت و نظارت و 15 درصد به بخش تبلیغی و ترویجی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بودجه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به استان‌ها اختصاص می‌یابد، افزود: بخش بیشتر بودجه به صورت غیرمستقیم به منظور برنامه‌های آموزشی اختصاص پیدا می‌کند چرا که بیشتر فعالیت‌ها توسط استان‌ها اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام

captcha