شرح و تفسیر سوره «اعلی» در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س)
کد خبر: 3694381
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱

شرح و تفسیر سوره «اعلی» در دارالقرآن ریحانة‌النبی(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ دارالقرآن ریحانة‌النبی(س) فرهنگ‌سرای کار و تعاون، امروز، ششم اسفندماه به شرح و تفسیر سوره مبارکه «اعلی» می‌پردازد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، جلسه شرح و تفسیر سوره مبارکه «اعلی» به منظور ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون دینی در زندگی روزمره با حضور سعیده السادات باقری، مدرس علوم قرآنی در فرهنگ‌سرای کار و تعاون برگزار خواهد شد.

این محفل معنوی امروز، ششم اسفندماه از ساعت 16:30 تا 18:30 ویژه بانوان در فرهنگ‌سرای کار و تعاون به نشانی بزرگراه یادگار امام(ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66029060 تماس بگیرند.

سوره اعلی هشتاد و هفتمین سوره و از سوره‌های مَکی قرآن که در جزء سی‌ام قرآن جای گرفته است. نام سوره (اعلی‌) از آیه اول آن گرفته شده و به معنای «برتر» است. آیات ابتدایی سوره، پیامبر(ص) را به تسبیح خداوند فرا می‌خواند و سپس هفت صفت برای خداوند برمی‌شمرد و در ادامه از مؤمنان خاشع و کافران شقی و عوامل سعادت و شقاوت این دو گروه سخن می‌گوید.

در فضیلت تلاوت این سوره از پیامبر(ص) نقل شده است که هر کس این سوره را بخواند، خداوند به ازای هر حرفی که بر ابراهیم، موسی و محمد(ص) نازل کرده، 10 حسنه می‌دهد. در روایات همچنین آمده است که پیامبر(ص) این سوره را دوست می‌داشت.

انتهای پیام/

captcha