تهران صاحب «رویداد مد» شد/ زمینه‌سازی برای توسعه مدسازی ایرانی ــ اسلامی
کد خبر: 3694453
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
قبادی عنوان کرد:

تهران صاحب «رویداد مد» شد/ زمینه‌سازی برای توسعه مدسازی ایرانی ــ اسلامی

گروه جامعه ــ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در مراسم افتتاحیه جشنواره مد و لباس فجر، اعلام کرد: «رویداد مد تهران» سالی دوبار با هدف توسعه مدسازی ایرانی ـ اسلامی در کشور برپا می‌شود.

تهران صاحب «رویداد مد» شد/ زمینه‌ سازی برای توسعه مدسازی ایرانی ـ اسلامی

 

به گزارش ایکنا؛ حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به کمک‌های اتحادیه‌های مختلف حوزه پوشاک در برگزاری این جشنواره گفت: مسئله مهم جریان‌سازی، هموارسازی و روان‌سازی کارهایی است که بر اساس قانون بر عهده کارگروه گذاشته شده است. در این جشنواره همه اتحادیه‌ها حضور دارند تا طرح‌ها را عینیت ببخشند و حضور طراحان را در بازار تسهیل کنند.

روزی نیست که تابلوی یک برند خارجی پایین نیاید و تابلوی یک برند ایرانی بالا نبرود

وی ادامه داد: روزی نیست که تابلوی یک برند خارجی پایین نیاید و تابلوی یک برند ایرانی بالا نبرود. البته هنوز در این حوزه مشکلاتی داریم. برخی فکر می‌کنند اگر نام برند ایرانی را بر سردر مغازه خود بزنند مالیات آنها افزایش خواهد یافت که این دیدگاه باید اصلاح شود و صاحبان فروشگاه‌ها با افتخار ساخت ایران را بر سردر مغازه‌های خود نصب کنند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به فعالیت‌هایی که تعدادی از پیشکسوتان و پیشروان جوان در حوزه پوشاک انجام داده‌اند اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم ایجاد یک فروشگاه چه روندی دارد حال تصور کنید یک تولید کننده جوان 40 فروشگاه برای عرضه محصولات ایرانی ایجاد می‌کند.

مد و لباس به صورت عملی شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

وی تصریح کرد: موتور باور ملی در کشور روشن است به‌شرطی که مشکلات را رفع کنیم. کارگروه با تمام همت و توان پشتوانه هنر ـ. صنعت مد و لباس ایران است و من می‌توانم ادعا کنم یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که توانست به صورت عملی شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کند حوزه مد و لباس بود. این مهم در حالی محقق شد که هزاران مافیای این حوزه فعال هستند و هر کدام از ما باید با فعالیت‌هایمان یک سر این مافیا را قطع کنیم.

قبادی با مطرح کردن این مسئله که باید اصلاحاتی در حوضه طراحی و داوری جشنواره ایجاد شود، گفت: شاید امسال نقد بیشتری بر جشنواره و داوری‌ها را شاهد باشیم. داوری و انتخاب آثاری که امسال وارد سالن نمایش شدند سخت بود و جا دارد هوشمندی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی از یک رویداد جدید در حوزه لباس هم خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار با الهام از کاخ گلستان مجموعه‌های لباس طراحی و به نمایش درآمد و از این پس تلاش می‌کنیم این رویداد سالی دو بار به عنوان «رویداد مد تهران» در تهران برپا شود.

قبادی از ویژگی‌های این رویداد نیز سخن گفت و اظهار کرد: هنرمندان اجازه اقتباس از طرح‌های این رویداد را خواهند داشت و با رعایت حق مالکیت معنوی تولید کنندگان خواهند توانست طرح‌ها را به تولید انبوه برسانند. برگزاری این رویداد می‌تواند زمینه توسعه مدسازی ایرانی ـ. اسلامی را در کشور فراهم کند.

انتهای پیام/
captcha