مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ رونمایی از کانال تلویزیونی مجازی بشارت
کد خبر: 3694518
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ رونمایی از کانال تلویزیونی مجازی بشارت

گروه اندیشه ــ کانال تلویزیونی مجازی «بشارت» امروز رونمایی شد که همین خبر بازتاب فراوانی در صفحه معارفی خبرگزاری‌ها داشته است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/رونمایی از کانال تلویزیونی مجازی بشارت

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اخبار معارفی رسانه‌ها امروز، 6 اسفندماه بیشتر در حال و هوای رونمایی از شبکه مجازی بشارت بود که در ادامه می‌خوانید:
تسنیم
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 9 خبر را روی خروجی خود برده است که عناوین آن عبارت از «کتاب دیجیتال تکامل معنوی منتشر شد»، «نماهنگ «چهارده ماه» اثر جدید گروه سرودستان»، «کانال بشارت شبکه قرآن و معارف سیما رونمایی شد»، «برگزاری چهارمین کنگره فصلی شعر کوتاه با موضوع وظایف منتظران در راه تحقق ظهور»، «توصیف قرآن و فوائد آن در کلام حضرت زهرا(س)»، «روزی که دولت و مجلس به خوی کاخ‌نشینی روی آورد، باید فاتحه کشور را خواند»، «۳ صفتی که باید مردان در خانه داشته باشند»، «تفاوت‌های حکومت امام زمان(عج) با حکومت امیرالمؤمنین(ع) بررسی شد»، «شیوه همسرداری حضرت زهرا(س) در بیان امیرالمؤمنین(ع)» و «نرم‌افزار «تاریخ تشیع» شامل ۳۰۰ کتاب منتشر شد» هستند.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز مطابق روال هر روز خود در ابتدا تلاوت یک صفحه از ترتیل با صدای شهریار پرهیزکار را منتشر کرده و علاوه بر آن 9 خبر دیگر نیز روی خروجی خود برده است، تیتر این اخبار عبارت از «بزرگترین شبکه تخصصی حفظ شبانه‌روزی قرآن کشور چشم‌انتظار کمک مردم و مسئولان»، «آثار هنری مرحوم عباس ولیزاده به روایت تصاویر»، «بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود»، «کانال تلویزیونی مجازی «بشارت» رونمایی شد»، «پیگیری اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان قرآن/ تصویب بخشی از سند فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی»، «کتاب «تدبر در قرآن از نگاه رهبر معظم انقلاب» چاپ شد»، «افزودن دو رشته به آزمون‌های حفظ قرآن مؤسسه مهد قرآن»، «نشانی مراکز آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن اعلام شد» و «گلایه‌های برادر مرحوم ولیزاده از مشکلات هنرمندان کاتب قرآن» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «بزرگترین شبکه تخصصی حفظ شبانه‌روزی قرآن کشور چشم‌انتظار کمک مردم و مسئولان» آمده است: 175 قرآن‌آموز در مراکز تخصصی حفظ شبانه‌روزی یکساله قرآن بیت‌الاحزان حضور دارند که با گذراندن آزمون ورودی و مصاحبه به دوره آزمایشی راه یافته و هم‌اکنون به صورت شبانه‌روزی مشغول حفظ آیات الهی هستند. این افراد از میان صد‌ها داوطلب انتخاب شده و در این زمینه کاملاً مستعد هستند. با گذر دوره تخصصی حفظ شبانه‌روزی قرآن از نیمه قرآن‌آموزان هم به صورت واحد و در همه مراکز حفظ 15 جزء قرآن را به پایان رسانده و با این روند تا پایان دوره که تیر‌ماه سال آینده خواهد بود حفظ کل قرآن را به پایان می‌رسانند و این اتفاق عدد حافظان کل مؤسسه را به حدود ۲ هزار حافظ کل می‌رساند، البته این افراد به جز ده‌ها هزار حافظ اجراء مختلفی هستند که توسط مؤسسه تربیت شده‌اند. از 175 شرکت‌کننده در مراکز حفظ 25 نفر خارجی هستند که از کشور‌های چین، عراق، هند و پاکستان حضور دارند و از این میان چهار شرکت‌کننده بانو از کشور عراق در مرکز حفظ زینبیه(س) شهرستان استهبان حضور دارند. 150 شرکت‌کننده هم از کشورمان در مراکز حضور دارند که از 27 استان هستند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴به انتشار چهار خبر پرداخته است که تیتر آن ها عبارت از «برگزاری نشست «انقلاب اسلامی و حقوق ملت»، «پیگیری اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان قرآن»، «همایش بازخوانی و بررسی آرا و اندیشه‌های دکتر شریعتی برگزار می‌شود» و «تاریخ را در امامزاده عبدالله گم کرده‌اند ...» هستند.
در خبر «پیگیری اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان قرآن» آمده است: چهارمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی روز گذشته ۵ اسفندماه برگزار شد. پیش از دستور این جلسه ارائه گزارش سازمان تبلیغات اسلامی درباره اجرای مصوبه آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بود. در مورد موضوع اعطای تسهیلات به قاریان و مدرسان نیز مطالبی مطرح شد، به طوری که پیشنهاد شد همانطور که حافظان از مزایای اداری و استخدامی بهره‌مند می‌شوند، قاریان و مدرسان قرآن کریم نیز مشمول این مزایا شوند که در نهایت مقرر شد این امر از دو مسیر شورای عالی و وزیر ارشاد پیگیری شود. ارائه گزارش درباره اجرای برنامه ستاد رهبری طرح ملی حفظ نیز از موضوعات جلسه روز گذشته بود که این گزارش توسط محمد انجم‌شعاع دبیر ستاد مطرح شد. پس از بررسی‌ها مقرر شد سامانه‌ای جامع برای طرح ملی حفظ رونمایی شود تا آمار و اطلاعات حافظان به صورت دسته‌بندی جمع‌آوری شوند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز تعداد دو خبر منتشر کرده است که عبارت از «همکاری وزارت ارتباطات با مراجع تقلید برای انطباق قوانین دیجیتال با فقه اسلامی» و «نامه حداد عادل به وزیر علوم» هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری نیز مطابق روال روزانه خود انتشار اخبار را با یک روایت آغاز کرده که این روایت از رسول خدا(ص) و در مورد سبقت جویان به سایه عرش است، علاوه بر این، سه خبر دیگر با عناوین «زندگی نامه شهید رحمان فتحی»، «پاسخ مقام معظم رهبری درباره مصرف و احکام آب» و «سوال‌های شرعی خود درباره «احکام و شکیات در غسل» را اینجا مطرح کنید» منتشر کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر این اخبار عبارت از «همایش کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره‎ برگزار می‌شود»، «خدمات مشاوره ای به جامعه قرآنی کشور»، «ششمین دوره مسابقات قرآن اروپایی در آلمان برگزار می شود»، «کانال بشارت شبکه قرآن و معارف سیما رونمایی شد» و «تشریح اقدامات هیئت علمی مؤسسه کشوری مهد قرآن در سال ۱۳۹۶» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر با عنوان « عرضه زندگی و بندگی در نمایشگاه کتاب» پرداخته است.
میزان
«روش تربیت فرزندان باید از حضرت زهرا(س) آموخته شود»، نیز تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

captcha