استاندار سیستان‌ و بلوچستان خواستار سرمایه‌گذاری «شستا» در استان شد
کد خبر: 3709657
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

استاندار سیستان‌ و بلوچستان خواستار سرمایه‌گذاری «شستا» در استان شد

گروه اقتصادی- استاندار سیستان‌وبلوچستان در دیدار با رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار سرمایه‌گذاری شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در پروژه‌های کلان استان شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، سید دانیال محبی‌نیا روز گذشته در دیدار با نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، گفت: واحدهای تولیدی استان کوچک و متوسط هستند، فلذا با توجه به شرایط اقتصادی استان و عدم امکان رقابت، دارای جرایم دیرکرد بیمه‌ای بوده و نیاز به بخشودگی جرایم آنان است.
وی ادامه داد: خشکسالی و درصد بالای بیکاری از مشکلات اساسی استان است که سازمان تامین اجتماعی کشور می‌تواند بسته ویژه‌ای در رابطه با معافیت‌های بیمه‌ای با هدف حمایت از کارفرمایان در ایجاد اشتغال به استان اختصاص دهد.
استاندار بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه درمان رشد خوبی داشته ولی در بخش بهداشت به دلیل عدم ترویج و اطلاع رسانی مناسب مسائل بهداشتی، مرگ و میر مادران و نوزادان، بیماری‌های ژنتیکی حاصل از ازدواج های فامیلی و سوء تغذیه دچار نقیصه است.
وی اعتماد، امنیت و رفاه اجتماعی را سه مولفه مهم برای یک جامعه برشمرد و افزود: مردم سیستان و بلوچستان علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی و احساس ناامنی که در خارج از استان نسبت به این استان وجود دارد، وفادارترین مردم به نظام هستند و این اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه است که وظیفه مسئولین را برای حل مشکلات آنان صد چندان می‌کند.
محبی ادامه داد: علیرغم اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات و کارهای بسیار خوبی در استان انجام شده است، کمبودهای زیادی در استان وجود دارد که در برخی حوزه‌ها شدت بیشتری دارد که در صورت تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استان، این مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شوند.
وی با بیان اینکه «شستا» یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور است و سوابق خوبی در توسعه اقتصادی مناطق داشته است، خواستار سرمایه گذاری این شرکت در پروژه‌های کلان استان شد.
استاندار احداث بیمارستان و کارخانه سیمان را در جنوب استان یک ضرورت دانست و گفت: از شرکت‌های اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی کشور انتظار داریم با توجه به توانایی‌های مالی که در این رابطه دارند در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام

captcha