جمع‌آوری قرآن‌های بدون مجوز یک ناشر از نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3717619
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
مرتضوی خبر داد:

جمع‌آوری قرآن‌های بدون مجوز یک ناشر از نمایشگاه قرآن

گروه ادب ــ مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از جمع‌آوری قرآن‌های بدون مجوز یک ناشر از سطح نمایشگاه قرآن خبر داد.

جمع‌آوری قرآن‌های یک ناشر از نمایشگاه قرآن
عزیزالله مرتضوی، مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره بازرسی‌های معاونت نظارت بر چاپ قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: با توجه به اینکه تعداد محدودی از ناشران نسبت به نمایشگاه کتاب تهران در این دوره از نمایشگاه قرآن حضور داشتند، از این رو به نظر می‌رسد همه ناشران قرآن در این نمایشگاه حضور ندارند، اما براساس بازرسی‌های انجام شده، تخلفات در این دوره نسبت به سال‌های قبل بسیار اندک بود.
وی با بیان اینکه این امر نشان‌دهنده قانونمندتر شدن ناشران قرآن است، افزود: در این دوره، یک نمونه از قرآن ناشری که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز چاپ و به صورت گسترده در نمایشگاه توزیع کرده بود، جمع‌آوری شد.
مرتضوی ادامه داد: این قرآن‌های جمع‌آوری شده، به صورت جزئی بودند، به این معنی که شامل تعدادی از سوره‌های قرآن می‌شد. از سوی دیگر این قرآن در غرفه‌های ناشران دیگر نیز ارائه می‌شد.
مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: بازرسی‌ها تا پایان بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب تهران که 14 خردادماه است، ادامه خواهد داشت.
یادآور می‌شود، در سال‌های 93، 94 و به ویژه 95 شاهد تخلفات بیشتری از سوی ناشران بودیم، اما به نظر می‌رسد این تخلفات کاهش چشمگیری داشته است، البته در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران نیز تعدادی از ناشران در زمینه ارائه قرآن‌های بدون مجوز تخلفاتی داشتند که قرآن‌های آنها جمع‌آوری شد.
انتهای پیام

captcha