تولید نخستین اثر در خانه مستند فارس/ كم‌‌كاری‌هایی در عرصه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد
کد خبر: 3717812
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

تولید نخستین اثر در خانه مستند فارس/ كم‌‌كاری‌هایی در عرصه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد

گروه فرهنگی ـ نخستین پروژه خانه مستند حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با موضوع زندگی شهید علیرضا فیروزی، با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی این استان كلید خورد

تولید نخستین اثر در خانه مستند فارس/ كم‌‌كاری‌هایی در عرصه هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، پس از قریب یکسال فعالیت خانه مستند استان فارس و دوران شش ماهه پژوهش و پیش تولید پروژه زندگی شهید دکتر علیرضا فیروزی نخستین پروژه خانه مستند و مامن مستندسازان استان فارس رسماً کلید خورد.
در آیین افتتاحیه این مراسم رییس و معاونین حوزه هنری باهمراهی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، نماینده اداره‌کل امور اجتماعی استان فارس و جمعی از خانواده و دوستان همرزم شهید فیروزی حضور یافتند و با اعلام رییس حوزه هنری این اثر در تماشاخانه ماه شیراز کلید خورد.

در عرصه هنر انقلاب اسلامی و شهدا و دفاع مقدس کم‌کاری‌هایی وجود دارد
در ابتدای این نشست، محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: شان و منزلت پانزده هزار لاله خونین کفن فارس، فراتر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه هنر ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی است.
وی افزود: همه ما باید اقرار کنیم که در عرصه هنر انقلاب اسلامی و شهدا و دفاع مقدس کم‌کاری‌هایی وجود دارد. البته کارهای خوب و قابل قبولی در بخش‌های مختلف صورت گرفته اما با توجه به وجود پانزده هزار لاله گلگون کفن در این استان راه‌های وسیع‌تر و عرصه‌های بیشتری پیش روی ماست.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس اظهار كرد: یکی از کارهایی که حوزه هنری زمینه آن را فراهم کرده امکان تولید فیلم مستند زندگی شهداست و آغاز این پروژه در سوم خرداد که نورعلی نور است و ماه رمضان که سراسر نور است و عرش خدا با فرش زمین نزدیک می شود تناسبی نیک دارد.
وی افزود: این کار را نیز از شهید فیروزی آغاز کردیم تا بنابر قولی که به خانواده شهید و جامعه ادبی هنری دادیم ان‌شاءالله تا پایان نیمه نخست سال کتاب و مستند زندگی این شهید عزیز را عرضه کنیم.
کرم‌اللهی ادامه داد:همزمان با این اثر، تولید مستند زندگی شهید هاشم خوش اندام را در دستور کار داریم تا فیلم زندگی شهدای شاخص هنرمند سال‌های 96 و 97 را تولید کرده و اندکی از دین خویش را به شهدا ادا کنیم.
وی در پایان سخنانش گفت: ان‌شاءالله این ادای دین، برات گذر ما در آن روز سخت پیش رو باشد و بتوانیم، شفاعت این پرندگان عرش الهی و فرشتگان منظومه حق که هرکدامشان چراغی برای روشن کردن راه ما هستند را جلب کنیم.

عزت و آزادی و شوکت ما مرهون شهداست
حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: شهید کسی است که خود نمی بیند تا خدای خود ببیند کسی است که می‌سوزد تا با سوختن خود به محفل دیگران روشنایی بخشد.
وی با اشاره به شان و منزلت شهدا گفت: شهید به واسطه تعبد و اطاعت از پیام قرآن و اهل بیت به مقامی می‌رسد که خدا او را نفس مطمئنه خطاب می‌کند و می‌گوید هم من از تو راضی‌ام و هم تو از من راضی.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: به واسطه علو معرفتی که شهید پیدا می‌کند حرام را به مستحب موکد تبدیل می‌کند جایی که به واسطه مجد شهید خاکی که خوردنش حرام است تربت شده و خوردنش مستحب موکد می‌شود.
وی افزود: خون نجس به واسطه شهادت پاک شده و شهید را می‌توان با لباس خونی خاک کرد چرا که شهید به این خون زیبایی داده و خداوند نیز عظمتی در وجود شهید قرار داده که این زیبایی‌ها را برای خود به ارمغان می‌آورد.
مهرابی اظهار كرد: شهید نه تنها برای خود عزت ایجاد کرده بلکه برای جامعه مجد و آزادی و شوکت را به ارمغان آورده و از برکت وجود اوست که امروز سربلند می‌ایستیم و می‌گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی ادامه داد: اینکه مدیریت همه حرکت‌های آزادی‌بخش جهان ریشه‌ای در ایران دارد و یکی از ارکان مثلث مدیریت این حرکت‌هاست، به واسطه کنار آمریکا نشستن و دست دادن به حکام استعمارگر به دست نیامده بلکه حاصل انتخاب شهدایی چون شهید فیروزی‌ها است که خود ندیدند و خدا را دیدند.

تنها راه نجات ما معرفی شهدا به جامعه است
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد جعفری، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز با ذکر خاطره‌ای از شهید ضابط گفت: مشکل امروز جامعه ما و تنها راه نجات ما معرفی شهدا به جامعه است.
وی افزود: این‌ها سرمایه‌های ما هستند که غبار بر چهره آن‌ها نشسته باید غبارها را کنار بزنیم و سیره شهدا را به جوان‌هایمان معرفی کنیم و بدانیم شهیدان علی‌رغم جوان بودن به خانواده، دوستان، ولی الهی و ولایت احساسات داشتند اما رفتار آن‌ها درس‌آموز است.
جعفری گفت: هدف این اقدام حوزه هنری فارس که جای تقدیر و تحسین دارد، ادامه دادن کار شناساندن شهدا به جوانان ماست و نشان دادن سبک زندگی است و اینکه باید اینگونه زندگی کنیم چرا که این عزیزان الگوی ما بوده و هستند.
وی ادامه داد: البته ما با دو جریان سر و کار داریم و این دو جریان از ابتدای خلقت بوده و تا آخر هم هستند نخست جریانی که تبعیت از خداوند را می پذیرد و دیگر جریانی که تبعیت از خداوند را نمیپذیرد.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در پایان گفت: این دو جریان رفتار و منش و ... علیه یکدیگر است و اینجور اقدامات و نشان دادن آن به جامعه می تواند تقویت کننده جریان حق گرا و الهی نگر باشد.
در ادامه این نشست برادر شهید فیروزی نیز ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های مهم شخصیتی شهید دکتر فیروزی دانست و گفت: وی حاضر بود اگر لازم باشد هزار بار هم در این راه سر ببازد و از جانفشانی پروایی نداشت.
خواهر شهید نیز سجایای اخلاقی وی را مورد تاکید قرار داد و گفت: وی شخصی مهربان و پاک بود که در 22 سالگی شهید شد اما پختگی و وقار انسانی هشتاد ساله را داشت.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست نیز با حضور تیم اجرایی و عوامل این اثر نخستین صحنه کار در حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس کلید خورد.
انتهای پیام

captcha