نخستین مرحله نیمه نهایی مسابقه «قرآن؛ چلچراغ علم» برگزار شد
کد خبر: 3717829
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

نخستین مرحله نیمه نهایی مسابقه «قرآن؛ چلچراغ علم» برگزار شد

گروه دانشگاه ــ نخستین روز مرحله نیمه نهایی مسابقه «قرآن؛ چلچراغ علم» عصر امروز پنجم خردادماه با برتری اعظم شعبانی پایان یافت.

نخستین مرحله نیمه نهایی مسابقه «قرآن؛ چلچراغ علم» برگزار شد
به گزارش ایکنا؛ مرحله نیمه نهایی در سه گروه و روز متفاوت برگزار خواهد شد که در هر گروه یک نفر به مرحله نهایی صعود خواهد کرد. مراحل این بخش در سه مرحله به این شرح است: مرحله اول سه سؤال تستی ۵ امتیازی برای هر نفر طرح می‌شود؛ در مرحله دوم هر نفر یک آیه ۱۰ امتیازی قرائت می‌کند و از متسابق بیان داستان مذکور آن آیه درخواست می‌شود و در مرحله سوم یک موضوع ۱۰ امتیازی نظیر انفاق، نماز، روزه، وضو بیان شده و از متسابق جهت قرائت یک آیه در این موضوع درخواست خواهد شد.

میترا نعمتی، اعظم شعبانی، خاطره دیانتی و سمیه حیدری شرکت‌کنندگان گروه اول مرحله نیمه نهایی بودند که عصر امروز شنبه ۵ خرداد ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۰ با هم به رقابت پرداختند که پس از اتمام سه مرحله این بخش با رای هیئت سه نفره داوران، اعظم شعبانی به مرحله بعد راه پیدا کرد.
 
مرحله نیمه نهایی این مسابقه به مدت دو روز آینده ادامه پیدا خواهد کرد که طی آن فرزانه صنعتگر، زهرا کریم‌نژاد، بتول آل‌صادق و حسین افسر فردا با هم رقابت خواهند کرد و حدیثه معافی، صدیقه اورعی، معصومه زمانی و سومین گروه مرحله نیمه نهایی هستند که روز دوشنبه با هم رقابت می‌کنند.

مرحله نهایی این مسابقه روز جمعه، ۱۱ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در کمیته جهاد دانشگاهی نمایشگاه قرآن برپا می‌شود و شیوه برگزاری این مرحله متعاقباً اعلام خواهد شد. به نفر نخست این مسابقه مبلغ ۷۰۰ هزار تومان، نفر دوم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و به نفر سوم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha