افزایش 5 درصدی جرائم فضای سایبری در آذربایجان غربی
کد خبر: 3734672
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
طی سال جاری؛

افزایش 5 درصدی جرائم فضای سایبری در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با بیان اینکه اولویت پلیس فتا پیشگیری، آسیب‌زدایی و پیش بینی تهدیدات سایبری است، گفت: طی سال جاری جرائم فضای سایبری در استان ۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش 5 درصدی جرائم فضای سایبری در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طی ۴ ماهه نخست سال جاری، جرائم فضای سایبری 5 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: ۹۳ درصد پرونده های تشکیل شده در سال جاری به نسبت سال گذشته به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: 80 درصد مرتکبین جرم در فضای مجازی را افراد مذکر تشکیل داده که 61 درصد گروه سنی 26 سال، 32 درصد 19 تا 25 سال و هفت درصد نیز زیر 18 سال را تشکیل می دهند.

نصرتی افزود: جرائم مالی 47 درصد، مزاحمت و تهدید 16 درصد، هتک حرمت و نشر اکاذیب 23 درصد و سایر تخلفات با 14 درصد بیشترین پرونده های حوزه سایبری را در استان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ارتقاء حس امنیت کاربران در فضای مجازی در 140 نقطه کشور بر عهده پلیس فتا است، تصریح کرد: با ظهور فضای مجازی، برقراری امنیت این فضا برعهده پلیس فتا قرار گرفته و ایجاد محیط اینترنتی پاک از جمله وظایف آن است.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت بسزای فضای مجازی در دوره کنونی خاطرنشان کرد: اهمیت این فضا تا به حدی زیاد است که مقام معظم رهبری نیز بارها فرموده اند که اگر امورات مربوط به رهبری اجازه می‌داد، شخصا مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم.

نصرتی با اشاره به دسترسی 56 میلیون نفر در کشور به اینترنت و فضای مجازی اظهار کرد: اولویت پلیس فتا پیشگیری، آسیب‌زدایی و پیش بینی تهدیدات سایبری بوده که در این زمینه با وجود کارشناسان متخصص انجام شده است.

انتهای پیام

captcha