۱۰۰ خانه قرآن شهری در نوبت دریافت مجوز هستند
کد خبر: 3736196
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

۱۰۰ خانه قرآن شهری در نوبت دریافت مجوز هستند

شفقنا- رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تنها مرجع صادرکننده مجوز خانه قرآن های شهری است، گفت: ۱۰۰ خانه قرآن شهری در نوبت دریافت مجوز قرار دارند.

به گزارش ایکنا؛ شفقنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین عظیمی در خصوص فعالیتهای قرآنی این اداره کل گفت: حوزه فعالیتهای قرآنی اداره کل تبلیغات استانی قم حول محور آموزشی است که شامل آموزش روخوانی و روان خوانی ، تجوید، مفاهیم، تفسیر، حفظ و تربیت متخصص قرآن کریم در زمینه آموزش های عمومی و تخصصی است.

او افزود: فعالیت دیگر ما تبلیغی و ترویجی است که شامل برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و مشارکت در نمایشگاه های قرآنی، کمک به موسسات و جلسات قرآنی خانگی می باشد که این هم در راستای بحث تبلیغی و ترویجی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، سیاست این اداره کل در خصوص موسسات قرآنی را حمایت و نظارت عنوان کرد و بیان داشت: اداره امور قرآنی به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای موسسات قرآنی مجوز صادر می کند که تاکنون بالای ۱۰۰ موسسه در استان قم شناسایی و برای آنها مجوز صادر شده است؛ البته این موسسات در زمینه های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی می توانند فعالیت داشته باشند.

او در ادامه از صدور مجوز برای مراکز قرآنی تحت عنوان خانه قرآن های شهری خبر داد و گفت: مجوز این خانه ها صرفا توسط سازمان تبلیغات صادر می شود و تاکنون بالای ۱۵۰ خانه قرآن شهری مجوز فعالیت دریافت کردند و حدود ۱۰۰ مرکز هم در نوبت دریافت مجوز هستند.

عظیمی، هدف از تاسیس خانه قرآن های شهری را آموزش قرآن برای کلیه مقاطع خواند و افزود: این مراکز در اقصی نقاط شهر خصوصا در مناطق آسیب پذیر ایجاد شدند و درحقیقت مکانی برای همه مردم در سنین مختلف است که می خواهند قرآن را فرا بگیرند.

او، اخلاق قرآن، سبک زندگی قرآنی، روخوانی، روان خوانی قرآن، آموزش مفاهیم، احکام و اخلاق را عمده سرفصلهای آموزشی این خانه شهرهای قرآنی ذکر و یادآور شد: این خانه های قرآنی با کمک و مشارکت مردم زیر نظر سازمان فعالیت می کنند و عمدتا در مناطق محروم و آسیب پذیر دائر شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی قم در خصوص هفت مرکز قرآنی که در نقاط آسیب پذیر دائر شده است گفت: غیر از ۱۵۰ خانه قرآن شهری، تعدادی خانه قرآن شهری در ۷ نقطه بحرانی با کمک خیرین تاسیس کردیم که عمدتا نوجوانان و نونهالان و جوانان از خانواده های آسیب دیده عضو این موسسات هستند وهدف ما از جذب این افراد کاهش آسیب های اجتماعی است.

او در پایان استقبال روزافزون از خانه قرآن های شهری را یادآور شد و تاکید کرد: ما در سال ۹۶ حدود۲۰۰ خانه قرآن شهری داشتیم که امسال امیدواریم این رقم به ۲۵۰ برسد همچنین یک مرکز استعدادیابی قرآنی داریم که حدود ۳۰ نفر از اعضای خانه قرآن های شهری در این مرکز گزینش شدند.

انتهای پیام

captcha