15 شهریور؛ نشست ارتقای کتابت قرآن/ نقد و بررسی 18 اثر
کد خبر: 3736959
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

15 شهریور؛ نشست ارتقای کتابت قرآن/ نقد و بررسی 18 اثر

گروه ادب ــ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن با اشاره به اینکه نشست آینده ارتقای کتابت قرآن در نیمه شهریورماه برگزار می‌شود،‌ عنوان کرد: در نشستی که اخیراً برگزار شد، 18 ا ثر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مهدی بابایی،‌ مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به نشست ارتقای کتابت قرآن که اخیراً برگزار شد و جلسه بعدی این نشست در روز 15 شهریورماه برپا خواهد شد، عنوان کرد: این نشست با حضور 30 نفر از اساتید و هنرمندان دارالکتابه طی صبح در محل کتابخانه آستان حضرت فاطمه معصومه(س) و در هنگام عصر در موزه این آستان برپا شد.

وی توضیح داد: در نشست صبح و بخش اول این رویداد،‌ سیدمهدی سیف درباره کتابت و قرائت قرآن،‌ همچنین مفاهیم سوره مبارکه تکفیر مباحث جالبی را مطرح کرد. این اطلاعات بر اساس تلاوت استاد عبدالباسط و کتابت استاد محمدابراهیم قمی انجام شد که ارتباط مفاهیم آیات با این تلاوت از قرآن را بیان می‌کرد.

بابایی ادامه داد: در ادامه این جلسه نقد و بررسی آثار کاتبان صورت گرفت که طی این برنامه،‌ 18 اثر کتابت و قطعه‌نویسی شده خط نسخ هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه مطرح شد و تبادل نظر درباره آثار و ارائه نظر در این باره صورت گرفت.

وی در پایان گفت: نشست عصر در موزه آستان حضرت معصومه (س) برپا شد که حجت‌الاسلام والمسلمین کشفی، مدیر این موزه نیز حضور داشت و کارشناسان و اساتید دارالکتابه از نسخ نفیس قرآن که در این موزه قرار دارد بازدید و با کارشناسان تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا نباتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۳:۱۱
0
0
سلام
احتمالا سوره تكوير صحيح است.
captcha