اجرای طرح «اسوه حسنه» در قم / خروجی‌های طرح
کد خبر: 3737077
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
علی‌اصغر شعاعی خبر داد:

اجرای طرح «اسوه حسنه» در قم / خروجی‌های طرح

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان از اجرای طرح قرآنی «اسوه حسنه» در شهر قم و با محوریت نوجوانان خبر داد و گفت: این طرح که سال قبل در استان قم آغاز شده دارای خروجی‌های مطلوبی بوده که از جمله آن می‌توان به حضور بیش از 200 در این برنامه اشاره کرد.

اجرای طرح «اسوه حسنه» در قم / خروجی‌های طرحعلی اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه، پرورش نخبگان قرآنی بر اساس روایات و فرمایشات بزرگان دین امری شایسته بلکه ضروری است، گفت: از این رو جهت شناسایی و پرورش نوجوانان نخبه در هنر قرائت، با هدف شکوفاسازی استعدادها و کشف نبوغ قرآنی نوجوانان در استان قم و تربیت مبلغان شایسته قرآنی، طرح آموزشی-تربیتی «اسوه حسنه» به همت جامعه قرآنی استان قم و همکاری سازمان دارالقرآن‌ الکریم از سال 96 به اجرا درآمده است.
ناظر طرح اسوه حسنه افزود: در این طرح، با بهره‌مندی از اساتید مجرب استان قم تلاش می‌شود تا شرایط مناسب جهت رشد و شکوفایی استعدادهای ناب قرآنی فراهم شود و با تربیت قاریانی برجسته از حیث فنی و شخصیت‌های متدیّن و انقلابی، گامی جدّی در معرفی الگوهای قرآنی به جامعه برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه در سال 1385 برای اولین بار طرح آموزش و شناسایی نخبگان قرائت را ارائه داده است، تصریح کرد: طرح مذکور با انتخاب 100 نفر از بین حدود 6000 دانش آموز شهر قم اجرا شد که از ثمرات آن، احساس ضرورت اجرای این طرح در کشور و به تبع آن شروع این طرح از سوی نهادهای مختلف بود.
شعاعی با اشاره به اینکه این طرح مختص استان قم بوده و با طرح‌هایی که اسامی مشابه دارند همکاری ندارد، بیان کرد: علاوه بر آن تعداد زیادی از مرتلین و قاریان ممتاز حرم مطهر حضرت معصومه (س) جزء پرورش یافتگان این طرح هستند.
این قاری بین‌المللی در ادامه در مورد ویژگی این طرح اظهار کرد: در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه هر هفته از ساعت 17 الی 21 این طرح در موسسه کریمه آل رسول(س) با حضور 60 نفر از منتخبان (دوره مقدماتی 200 نفر) برگزار می‌شود و در آن برنامه‌های متنوعی به اجرا در می‌آید.
شعاعی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های این طرح می‌توان به آموزش قرائت تقلیدی اساتید عبدالباسط، محمد صدیق منشاوی، مصطفی اسماعیل و شحات انور به صورت جداگانه در کلاس‌های 15 نفره توسط اساتید مسلط و مقلد سبک‌های یاد شده اشاره کرد.
وی گفت: ارائه مباحث تربیتی و آموزش مهارت‌های سبک زندگی قرآنی به صورت غیر مستقیم (تعاملی)، آموزش مباحث فنی قرائت قرآن کریم شامل صوت و لحن، تجوید و فصاحت، وقف و ابتدا و حفظ قرآن کریم و آموزش سایر دروس مورد نیاز شامل آموزش احکام شرعی، اصول اعتقادی، مفاهیم قرآن کریم، آداب تلاوت قرآن کریم و علوم قرآنی از دیگر مباحث مطرح شده در این طرح است.
این قاری بین‌المللی در پایان تصریح کرد: همچنین در این طرح انواع برنامه‌های تفریحی و ورزشی از قبیل، سالن، استخر، پینت بال، سینما و آموزش تخصصی سواد رسانه و سواد فضای مجازی با هدف آشنا شدن متربیان با تهدیدها و فرصت‌های رسانه و فضای مجازی آموزش داده می‌شود. آموزش بازی‌سازی اندروید با رویکرد قرآنی، با هدف تولید بازی‌های اندرویدی قرآنی و اسلامی توسط حاضران در این طرح از دیگر فعالیت‌های آموزشی است.

انتهای پیام

captcha