عدالت؛ یگانه هدف اجتماعی انبیاء و کتب آسمانی است
کد خبر: 3738642
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
علامه حکیمی:

عدالت؛ یگانه هدف اجتماعی انبیاء و کتب آسمانی است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ علامه محمدرضا حکیمی با تأکید بر مسئله عدالت بیان کرد: موضوع «عدالت» و طلب آن و دفاع از آن، یک اصل مهم دینی و الهی محض است و خود (به نص قرآن کریم) یگانه هدف اجتماعی پیامبران الهی و کتاب‌های آسمانی است و راز نزول «کتاب» و «میزان»، تحقق یافتن همین هدف بسیار مهم است.

به گزارش ایکنا؛ در کانال تلگرامی علامه محمدرضا حکیمی یادداشتی در زمینه عدالت منتشر شده که در ادامه متن آن را می‌خوانید؛
موضوع «عدالت» و طلب آن و دفاع از آن، یک اصل مهم دینی و الهی محض است و خود (به نص قرآن کریم) یگانه هدف اجتماعی پیامبران الهی و کتاب‌های آسمانی است و راز نزول «کتاب» و «میزان»، تحقق یافتن همین هدف بسیار مهم است. هرکس به واقع پیرو دین باشد، باید در راه ایجاد عدالت (به هرگونه که می‌تواند) بکوشد.
اصل بنیادین «عدالت» در قرآن کریم و سنت اسلامی، احادیث و تعلیم پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، اصلی اساسی شمرده شده و رکن بودن آن در احیای دین خدا به بیان‌های گوناگون یادآوری شده است.
بنابراین، هیچ مسلمانی نمی‌تواند نسبت به «اصل عدالت» بی‌تفاوت باشد و برای زنده‌ کردن آن نکوشد و مردم را در جهت طلب آن و قیام برای آن آگاه نسازد (چنانکه هیچ فقیه اسلامی نمی‌تواند بر ضد عدالت یا مخالف عدالت و یا در غیر جهت ایجاد زمینه برای تحقق عدالت فتوایی داشته باشد؛ یعنی چنین رأی و فتوایی از ریشه و بن، اسلامی و قرآنی نیست و نمی‌تواند نتیجه‌ فقه جهت‌دار اسلامی و حاصل تفقه آگاهانه و مبتنی بر خط «ثقلین» باشد و این روشن است).
انتهای پیام

captcha