اخبار معارفی رسانه‌ها/ معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی
کد خبر: 3738835
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

اخبار معارفی رسانه‌ها/ معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ انتشار شرایط معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، 24 مردادماه است.

اخبار معارفی رسانه‌ها/ معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبر انتشار شرایط و ضوابط معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی، عنوان یکی از اخبار مهمی است که طی امروز چهار‌شنبه، 24 مردادماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 24 مردادماه و تا ساعت 14 تعداد هفت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و اغلب در حوزه معارفی اهل بیت(ع) انعکاس یافته‌اند.
این صفحه از خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «جلسه هم‌اندیشی هیئات مسلمیّه برگزار شد/تجلیل از ۳ پیرغلام اهل‌بیت(ع)» کرده که علیرغم اینکه این خبر در حوزه قرآنی قرار نداشته و مربوط به حوزه عترت است، صفحات معارفی اغلب رسانه‌ها بدان پرداخته و خبری قابل تأمل و خواندنی می‌باشد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «جلسه هم‌اندیشی هیئات مسلمیّه با حضور مسئولین شهرستان ری و مدیران و نمایندگان هیئت‌های مذهبی در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ علیه السلام برگزار شد.
در این جلسه خادم القرآن عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس ضمن عرض خیرمقدم به حضور میهمانان، نکات لازم در خصوص حضور هیئات در ایام مسلمیه را بیان کرد و در ادامه جلسه، مدیران و نمایندگان هیئات مذهبی حاضر در جلسه به تبادل نظر و هم‌اندیشی پرداختند. همچنین فرماندار شهرستان ری از دیگر سخنرانان این مراسم بود و نماینده اداره اطلاعات شهرری نیز به بیان نکات امنیتی لازم پرداخت.
این همایش با حضور مسئولان شهرستان ری از جمله فرماندار شهرستان ری، نماینده اداره اطلاعات شهرستان ری، نماینده اتاق اصناف شهرستان ری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری، مدیرعامل خانه مداحان اهل بیت، رئیس بسیج مداحان، رئیس خانه مداحان شهرری، معاون شورای هیئات مذهبی، نماینده سرکلانتر شهرستان ری و نماینده راهور منطقه 20 و جمعی از مدیران آستان مقدس همراه بود.
فارس
چهار خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 431 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه نیز اخبار دیگری با عناوین «آغاز ثبت‌نام مراکز مهدالرضا(ع) از ۴ شهریور/ طراحی سامانه جامع مهد‌الرضا(ع)»، «تلاوتی از محسن قاسمی/ آیاتی از سوره فاطر» و «معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار دارند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری مهم با عنوان «معافیت دارندگان مدرک تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون مدرک تحصیلی» کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «آزمون اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم امسال هم مانند سنوات گذشته باهمت سازمان سنجش آموزش کشور و برگزار و داوطلبان باید از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۵ شهریور‌ماه در آزمون صحت حفظ قرآن کریم جهت اخذ مدرک کارشناسی و بالاتر علوم قرآنی شرکت کنند.
براین اساس و طبق اعلام مسئولان دارندگان مدارک درجات یک و دو تخصصی حفظ قرآن از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف هستند و باید در روز آزمون با در دست داشتن مدرک تخصصی خود به حوزه امتحانی مراجعه و مدرک خود را جهت معافیت از شرکت در آزمون صحت حفظ قرآن ارائه کنند.
همچنین این عزیزان باید مدرک خود را به انضمام دیگر مدارک به سازمان سنجش آموزش کشور جهت بررسی و صدور مدرک تحصیلی رشته علوم قرآنی ارسال کنند.
سایر داوطلبانی که مدارک تخصصی حفظ را ندارند در صورت تأیید باید در زمان مقرر در حوزه امتحانی خود حاضر شده و در آزمون صحت حفظ قرآن شرکت کنند تا در صورت قبولی در آزمون، مدرک کارشناسی و بالاتر خود را در رشته علوم و معارف قرآن دریافت کنند».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «پیکر قرآن‌پژوه برجسته کشور در آب‌پخش خاکسپاری شد» دارد، مربوط به روز گذشته است.
ایرنا
«زائران بی بازگشت»، عنوان تنها خبری است که امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده و در حوزه قرآن کریم نیز جای ندارد.
ایسنا
تعداد شش خبر با عناوین «اجلاس روز جهانی مساجد برگزار می‌شود/ جذب مخاطب به مسجد خلاقیت لازم دارد»، «هویت امت اسلامی و امت حضرت محمد(ص) در گرو وحدت است»، «برنامه‌های فرهنگی باید بومی سازی شده و منسجم باشد»، «مهم‌ترین ویژگی جشنواره رضوی، مردمی بودن آن است»، «برگزاری جلسه هم‌اندیشی هیات مسلمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)» و «قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین آغاز به کار کرد»، طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده که این اخبار نیز در حوزه قرآنی نبوده و در دیگر حوزه‌های معارفی منتشر شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز اقدام به انتشار شش خبر کرده که این اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی از جمله ایثار و شهادت منتشر شده و در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
ایبنا
هیچ خبری طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر نشده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان ««البکاء للحسین علیه السلام» در بازار نشر دین» دارد، مربوط به روز گذشته، 23 مردادماه است.
میزان
«معنی عرفه چیست؟ /دعایی که بعد از ظهر روز نهم ماه ذی‌الحجه توسط حاجی خوانده می‌شود»، عنوان آخرین خبری است که بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده که این خبر نیز مربوط به روز گذشته است.

انتهای پیام

captcha