اضافه شدن 26 رشته جدید به رشته‌های دانشگاه جامع کاربردی چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3738926
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
براتی گفت:

اضافه شدن 26 رشته جدید به رشته‌های دانشگاه جامع کاربردی چهارمحال و بختیاری

گروه علمی و آموزشی- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن 26 رشته جدید به رشته‌های دانشگاه جامع کاربردی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا فرید براتی 24 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اعلام این خبر، بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی برای پذیرش مهرماه 97 در مقطع کاردانی در 60 کد رشته محل مجوز اخذ کرده که از این تعداد 23 کد رشته جدید هستند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد رشته در 8 مرکز علمی کاربردی استان ارائه خواهند شد، ادامه داد: تلاش شده که رشته های مهارتی در اولویت قرار گیرند.
براتی رشته های نساجی، عکاسی، رنگ سازی، بازیگری، گلیم و فرآوری خشکبار را از جمله رشته‌های جدیدی عنوان کرد که برای نخستین بار در اتمسفر آموزشی استان تعریف شده است.
وی در ادامه افزود: برای 23 رشته کارشناسی مجوز اخذ شده که از این تعداد، رشته های مدیریت ایستگاه پلیس، پدافند غیرعامل و گرافیک گرایش چاپ و بسته بندی جدید هستند.
براتی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش هر کدام از رشته‌ها 50 نفر است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری همچنین از افتتاح مرکز تخصصی فرهنگ و هنر فرخشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مرکز از مهرماه 97 پذیرش دانشجو خواهد داشت.
براتی در ادامه با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم به منظور راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در بروجن، تصریح کرد: دو مرکز نوآوری با ماموریت خودروسازی و داروسازی که پیش‌نیاز مرکز رشد هستند، تا آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سطح کلان سیاست وزارت علوم ماموریت‌گرا و تخصصی کردن کلیه دانشگاه‌ها است که این کار در دانشگاه جامع علمی کاربردی عملیاتی شده است، گفت: پذیرش دانشجو از بهمن 96 در مراکز استانداری، جهاد کشاورزی، بهزیستی و فنی‌حرفه‌ای متوقف شده اما تعدادی از رشته‌‌های این مراکز به سایر مراکزی که اعتبار لازم داشتند، واگذار شد.
انتهای پیام

captcha