سفر زلمی خلیل‌ زاد به پاکستان
کد خبر: 3754413
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
در جستجوی صلح انجام شد؛

سفر زلمی خلیل‌ زاد به پاکستان

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان با سفر به پاکستان، بر لزوم پایان یافتن جنگ در افغانستان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «خامه‌پرس» افغانستان؛ زلمی خلیل‌زاد صبح امروز (17 مهر) وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان (Pakistan) شد و با برخی مقامات وزارت خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خلیل‌زاد قرار است در این سفر با مقامات بلندپایه پاکستان نیز دیدار و گفت‌وگو کند. وی ضمن تأکید بر پایان یافتن‌جنگ در افغانستان عنوان کرد: برای شکستن بن‌بست جنگ و آوردن صلح در افغانستان از تمام توان و روابط جهانی و منطقه‌ای خود استفاده می‌کنیم.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر به کابل و ملاقات با رهبران حکومت وحدت ملی، از حکومت افغانستان و طالبان خواست تا گروهی مشتمل بر نمایندگان حائز صلاحیت خود را برای شرکت در گفت‌وگوهای صلح تشکیل دهند.

وی پس از ملاقات با رهبران و سیاست‌مداران افغانستان گفته بود که برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح به این کشور آمده است. خلیل‌زاد قرار است پس از سفر به پاکستان، به کشورهای قطر، امارات و عربستان سعودی نیز سفر کند و درباره تأمین صلح در افغانستان با مقامات این کشورها گفت‌وگو کند.

گفتنی است، پاکستان همواره از سوی مقامات افغانستان متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی شده است که در داخل افغانستان حملات انتحاری و انفجاری انجام می‌دهند.

انتهای پیام

captcha